خبرگزاری کار ایران

عملیات آزادسازی «الرمادی» کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۹۵۴

ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای «بسیج مردمی» حمله به عناصر گروه تروریستی داعش در شرق شهر الرمادی در استان الانبار را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از سقوط شهر الرمادی در الانبار، امروز نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی در نخستین ضد حمله خود علیه گروه داعش در منطقه «حصیبه» در شرق الرمادی، موفق شدند بخش‌هایی از این منطقه را آزاد کنند.

یک افسر پلیس عراق اعلام کرد: «پس از سقوط شهر الرمادی، نخستین عملیات نظامی برای آزادسازی منطقه حصیبه در فاصله هفت کیلومتری شرق الرمادی آغاز شده است.»

از طرف دیگر، شاهدان عینی و منابع محلی به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که گروهی از شبه‌نظامیان شیعه و نیروهای ارتش عراق یک پایگاه نزدیک شهر الرمادی در غرب کشور را به سمت مناطق تحت اشغال داعش ترک کرده‌اند.

«عذال عبید» عضو شورای استانداری الانبار تصریح کرد که صدها مبارز شیعه که هفته گذشته در پی سقوط الرمادی در پایگاه هوایی «الحبانیه» مستقر شده بودند، در حال حاضر در منطقه «الخادیه» هستند و قرار است عملیات‌هایی را در شهرک‌های «الصدیقیه» و «المضیق» در نزدیکی الرمادی صورت دهند.

گروه تروریستی داعش اواخر هفته گذشته کنترل الرمادی را به دست گرفت. این اقدام نه تنها شکستی بزرگ برای دولت عراق محسوب می‌شود، بلکه کارآمدی استراتژی نظامی دولت آمریکا را برای کمک به بغداد در نبرد علیه داعش زیر سوال برده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز