خبرگزاری کار ایران

میچ مک کانل:

امیدواریم طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران به زودی به پایان برسد

به‌رغم عدم حمایت قانون‌گذاران آمریکایی از متمم‌های پیشنهادی، رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار تصویب طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار تصویب طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است. 

طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ فردا -پنجشنبه- برای آخرین بار توسط اعضای سنا مورد بررسی و رای‌گیری قرار می‌گیرد. 

مک‌کانل اخیرا گفته بود که طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای صد و چهارمین کنگره آمریکا باشد. 

این در حالی است که توقف روند بررسی طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در نشست گذشته اعضای کنگره، خشم بسیاری از جمهوری‌خواهان را برانگیخته است. 

 «ادم جنتلسون» سخنگوی «جک رید» سناتور ایالت رودآیلند گفت که اقدام مک‌کانل مبنی بر توقف روند رایزنی درباره طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ باعث شده است که بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه وی را به «دیکتاتور بودن» و «برنامه‌ریزی با منفعت شخصی» متهم کنند. 

مک‌کانل هنوز درباره رای‌گیری درباره طرح نظارت بر توافق هسته‌ای یا متمم‌هایی که هنوز بحث نشده‌اند، نظری نداده امابا دیگر سناتور‌ها درباره احتمال دستیابی به این توافق رایزنی‌هایی انجام داده است. 

وی گفت: «امیدوار هستیم که برخی از اعضای کنگره فرصت به رای گذاشتن متمم‌های خود را پیدا کنند. پیش‌بینی می‌کنیم که بررسی طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به زودی به پایان برسد.»

کد خبر : ۲۷۵۲۵۶