خبرگزاری کار ایران

سنا پنجشنبه به «پایان بررسی» طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران رای می‌دهد

طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پنجشنبه آینده برای آخرین‌ بار مورد بررسی و رای قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، اعضای سنای آمریکا پنجشنبه آینده لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را برای آخرین بار مورد بررسی و رای‌گیری قرار می‌دهند. 

 «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: «تصویب طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌تواند محقق شود، اما امیدوارم اختلاف‌ها درباره متمم‌های پیشنهادی درباره این طرح در آن زمان -پنجشنبه- بیشتر از زمان فعلی نباشد.» 

دست‌کم ۶۷ متمم درباره لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پیشنهاد شده است که تاکنون شماری از آن‌ها از جمله متمم پیشنهادی «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و همین‌طور «تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط ایران با شکست مواجه شد.

«بن کاردین» سناتور دموکرات ایالت مریلند قبل از آغاز رای‌گیری گفت که متمم پیشنهادی «جان باراسو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ، به عنوان یکی دیگر از متم‌هایی که رد شد، مانند «قرص سم» در اجرای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است.

متمم پیشنهادی باراسو تایید رئیس‌جمهوری آمریکا درباره عدم حمایت ایران از هرگونه اقدام تروریستی علیه این کشور یا شهروندان آن را بیان می‌کرد که با ۵۴ رای مخالف در برابر ۴۵ رای موافق رو‌به‌رو شد.

کد خبر : ۲۷۵۲۳۴