خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

ماموریت ناوهای آمریکایی در یمن توقف کشتی‌های ایرانی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۸۳۴

مقام‌های واشنگتن برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که یکی از اهداف اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های نزدیک یمن جلوگیری از هرگونه انتقال سلاح توسط کشتی‌های ایرانی است را رد کرده و آن را نادرست خواندند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پیش از این برخی مقام‌های نیروی دریایی آمریکا که نام آن‌ها اعلام نشده است، گفته بودند که ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت» با عبور از دریای عرب به سمت آب‌های یمن رفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این مقام‌ها گفته بودند که ناو هواپیمابر روزولت به جمع ۹ ناو جنگی آمریکا می‌پیوندد که از قبل در خلیج عدن و جنوب دریای عرب مستقر بودند و این کشتی‌ها حامل تیم‌هایی هستند که برای ورود به سایر کشتی‌ها و جست‌وجوی آن‌ها آمادگی دارند.

نیروی دریایی آمریکا در مواردی برای مقابله با دزدی دریایی در اطراف آفریقا و این منطقه مامورانش را به سایر کشتی‌ها می‌فرستد.

مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که تاکنون هیچ کدام از خدمه ارتش وارد کشتی‌های ایرانی نشده‌اند.

اما سرهنگ «راجر کابینس» از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا این گزارش‌های ادعایی را که ماموریت کشتی‌ها جلوگیری از سلاح‌رسانی توسط ایران است، «غیردقیق» خواند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر روزولت که کشتی یو اس اس نورماندی، مسلح به موشک‌های کروز آن را اسکورت می‌کند، روز ۱۹ آوریل با عبور از تنگه هرمز به دریای عرب رفت.

در این بیانیه آمده است: «ناوهای تئودور روزولت و نرماندی به سایر نیروهای آمریکایی که در دریای عرب، خلیج عدن، تنگه باب المندب و جنوب دریای سرخ مشغول انجام عملیات امنیتی هستند، پیوسته‌اند. نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر به حضور خود در ناحیه افزوده است که ناشی از بی‌ثباتی در یمن است.»

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که هدف این عملیات «تامین ایمنی خطوط مهم کشتیرانی» در منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز