خبرگزاری کار ایران

در بررسی‌های دادگستری فرگوسن مشخص شد:

منشی دادگاه به ماموران پلیس ایمیل‌های نژادپرستانه ارسال می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۵۵

تحقیقات ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره پرونده‌های شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری مشخص کرد که منشی دادگاه ایمیل‌های نژادپرستانه برای ماموران پلیس این شهر ارسال می‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، تیم تحقیق ویژه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که صد‌ها ایمیل با مضمون تبعیض‌نژادی توسط برخی از کارمندان دولتی به عنوان مثال «ماری آن توئیتی» منشی دادگاه شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا به برخی ماموران پلیس این شهر از جمله کاپیتان «ریک هنکه» و افسر «ویلیام ماد» ارسال شده است.

ایمیل‌ها شامل پیام‌هایی با تشبیه اعضای سیاه‌پوست سازمان‌های خیریه دولتی به «سگ‌های چند رگه» و نیز توهین به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با این عنوان که «یک سیاه‌پوست نمی‌تواند شغلی را برای چهار سال متوالی حفظ کند» بودند.

توئیتی از کار خود اخراج شد و دو مامور پلیس فرگوسن از کار خود استعفا دادند.

اعضای هیات منصفه دادگاه شهر فرگوسن در ماه نوامبر گذشته «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست این شهر را که با شلیک ۹ گلوله «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست این شهر را در نهم آگوست گذشته به قتل رسانده بود، از هرگونه اتهام تبرئه کردند.

شهروندان ده‌ها ایالت آمریکا در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز ماموران پلیس در قبال شهروندان سیاه‌پوست این کشور و اقدام‌های نژادپرستانه نهادهای اجرایی دست به اعتراض‌های گسترده زدند و همین امر باعث شد تا وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات خود را برای بررسی وضعیت نهادهای قضایی ایالت میسوری آغاز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز