خبرگزاری کار ایران

نوام چامسکی:

فراموش کردن دوران برده‌داری عامل تبعیض نژادی در آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۴۸۶

محقق و روشنفکر آمریکایی گفت که فراموش کردن دوران برده‌داری آمریکایی دلیل اصلی افزایش اقدام‌های نژادپرستانه در این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، «نوام چامسکی» محقق و منتقد سیاسی آمریکایی در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز گفت که علت اصلی افزایش اقدام‌های نژادپرستانه و خشونت علیه شهروندان سیاه‌پوست در این کشور فراموش کردن دوران برده‌داری است.

چامسکی گفت که مقام‌ها و مسئولان آمریکایی به عمد تمایلی برای یادآوری دوران خجالت‌آور برده‌داری در این کشور ندارند.

وی تصریح کرد که وقایع اخیر در آمریکا و خشونت‌های اعمال شده در قبال شهروندان سیاه‌پوست این کشور را می‌توان با دوران برده‌داری مقایسه کرد و حتی مدعی شد که امروزه این اقدام‌ها به مراتب بد‌تر و بی‌شرمانه‌تر شده‌اند.

هزاران شهروند آمریکایی در ده‌ها ایالت این کشور اخیرا در اعتراض به خشونت‌های ماموران پلیس دست به تظاهرات گسترده زدند.

وزارت دادگستری آمریکا در ماه گذشته میلادی گزارشی منتشر کرد که مطابق آن اکثریت ماموران پلیس و نهادهای اجرایی این کشور ماموریت‌ها و حکم‌های خود را با گرایشی نژادپرستانه انجام می‌دهند.

ماموران پلیس آمریکا در ایالت میسوری و نیویورک در سال گذشته میلادی در حالی از تمام اتهام‌ها تبرئه شدند که مظنونان سیاه‌پوست غیرمسلح را با شلیک گلوله از پای درآورده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز