خبرگزاری کار ایران

به دنبال قتل یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس؛

تظاهرات در ایالت ویسکانسن آمریکا وارد سومین روز خود شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۰۷

شهروندان معترض آمریکایی برای سومین روز متوالی در ایالت «ویسکانسین» در اعتراض به قتل یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شهروندان شهر «مدیسون» در ایالت ویسکانسن آمریکا به همراه فعالان حقوق مدنی سومین روز تظاهرات خود را در اعتراض به قتل «تونی رابینسون» جوان ۱۹ ساله سیاه‌پوست برگزار کردند.

شهروندان معترض آمریکایی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی مانند «مردم متحد هیچگاه شکست نمی‌خورند» به چشم می‌خورد.

 «مت کنی» افسر ۴۵ ساله و سفید پوست آمریکایی در ساعت شش بعد از ظهر جمعه گذشته به وقت محلی به گزارشی مبنی بر اعتراض شهروندان به مردی که حین راه‌رفتن در پیاده‌رو سایرین را مورد ضرب‌و‌شتم قرار می‌دهد، پاسخ داد.

در جریان تعقیب توسط مامور، مظنون وارد آپارتمانی شده و در پی شنیدن فریاد صاحبان خانه به زور وارد منزل شد.

مامور پلیس در درگیری با مظنون از اسلحه خود استفاده کرد که در اثر اصابت گلوله، مظنون زخمی شده و در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 «مایک کووال» رئیس پلیس مدیسون گفت که در یافته‌های اولیه در صحنه قتل اثری از حمل سلاح یا وسیله‌ای که مقتول توانسته باشد به مامور حمله کند، پیدا نشده است.

وی افزود که بیش از یک تیر شلیک شده است.

مامور پلیس که از ناحیه سر مورد حمله قرار گرفته بود، به بیمارستان منتقل شد و مورد معاینه قرار گرفت.

ده‌ها نفر در محل درگیری مامور و جوان سیاه‌پوست جمع شدند و در حالی که شعارهایی مانند «به پلیس هم نمی‌توان اعتماد کرد» سر می‌دادند، ‌اعتراض خود را به عملکرد پلیس آمریکا نشان دادند.

در همین حال، بازرسان حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل ماه دسامبر گذشته از حکم‌های صادر شده علیه متهمان سیاه‌پوست آمریکایی و افزایش موارد تبعیض در موارد مشابه با متهمان سفیدپوست ابراز نگرانی کردند.

شهروندان آمریکایی در سال گذشته میلادی در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله نیویورک، واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز ماموران پلیس و حکم‌های صادر شده مبنی بر تبرئه ماموران سفیدپوست دست به تظاهرات گسترده زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز