خبرگزاری کار ایران

لاسجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور نتانیاهو در کنگره بیشترین استفاده را برای جمهوری‌خواهان دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۰۹

موضوع سخنرانی نتانیاهو عمدتا در راستای تحقق سیاست‌های تندروهای جمهوری‌خواه خواهد بود تا نتانیاهو؛ چراکه سیاست‌های افراط‌گرایانه نتانیاهو در نظر افکار عمومی اسرائیل کاملاً مشخص است و این تنها یک نوع نمایش انتخاباتی محسوب می‌شود.

یک کارشناس مسائل اسرائیل با اشاره به برنامه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، گفت که سیستم سیاسی اسرائیل یک سیستم حزبی است لذا موضوع انتخابات، مناظره‌ها و تبلیغات جزء نیازهای حزبی رژیم صهیونیستی است.

«حسن لاسجردی» با اشاره به نزدیک بودن انتخابات کنست اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد که در حاشیه انتخابات در اسرائیل یک سری موضوعات مهم پیگیری می‌شود مانند حضور در مراکز و محافل رسانه‌ای و حضور در کشورهای دیگر که تمامی اینها برای یک نوع هم‌سو کردن اوضاع با شرایط آن نامزد انتخاباتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: احساس می‌شود که در اسرائیل تب و تاب سیستم دوقطبی کم شده است و رقابت‌های حزبی هم به حداقل خود رسیده است و صف بندی‌ها و تقسیم آراء به سختی صورت می‌گیرد بنابراین نتانیاهو می‌داند برای انتخابات مجدد مشکلات زیادی دارد اعم از مشکلات حزبی و سیاسی به همین دلیل چون جریان راست بسیار تندتر از سایر جریان‌ها در اسرائیل است، مدلی از مشکلات را به همراه خود خواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا، گفت: اگر بخواهیم حضور رئیس رژیم صهیونیستی در کنگره را در ترازوی سنجش قرار بدهیم، باید بگوییم که نفع بسیار زیادی برای برگزارکنندگان دارد تا شخص نتانیاهو چرا که جامعه رای‌دهنده اسرائیل کاملاً معلوم است و جریان جمهوری‌خواهان به این دلیل از این سخنرانی استقبال می‌کند تا بتواند مانع وتوی آن توسط اوباما شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سخنرانی نتانیاهو به نوعی برای فشار بیشتر بر دموکرات‌ها تدارک دیده شده است، تصریح کرد: موضوع سخنرانی نتانیاهو عمدتا در راستای تحقق سیاست‌های تندروهای جمهوری‌خواه خواهد بود تا نتانیاهو؛ چراکه سیاست‌های افراط‌گرایانه نتانیاهو در نظر افکار عمومی اسرائیل کاملاً مشخص است و این تنها یک نوع نمایش انتخاباتی محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز