خبرگزاری کار ایران

پلیس کپنهاگ نامه مشکوکی در ارتباط با حوادثاخیر کشف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۱۰

مقام‌های پلیس دانمارک امروز از پیدا شدن نامه مشکوکی در بیرون از کافه‌ای در پایتخت این کشور که شنبه شب گذشته هدف حمله مسلحانه قرار گرفت، خبر دادند.

مقام‌های پلیس دانمارک امروز - سه‌شنبه - از پیدا شدن نامه مشکوکی خارج محل تیراندازی‌های شنبه‌ شب گذشته خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، مقام‌های پلیس دانمارک امروز از پیدا شدن نامه مشکوکی در بیرون از کافه‌ای در «کپنهاگ» پایتخت این کشور که شنبه شب گذشته مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، خبر دادند.

مقام‌های پلیس گفتند که تمام محوطه اطراف کافه کپنهاگ تخلیه شده است.

هنوز از جزئیات نامه و ارتباط آن با تیراندازی‌های کپنهاگ گزارشی منتشر نشده است.

«عمر عبدل حمید الحسین» ۲۲ ساله که تنها دو هفته قبل از زندان آزاد شده بود، عامل تیراندازی‌های کافه و کنیسه یهودیان در کپنهاگ اعلام شده است.

الحسین ۱۵ ماه قبل به جرم حمله به یک مسافر قطار با چاقو دستگیر شده بود.

برخی مقام‌های پلیس گفتند که این احتمال وجود دارد که الحسین در طول گذراندن دوران محکومیت خود در زندان تحت تاثیر برخی افراد تندرو قرار گرفته باشد.

«ینس مدسن» رئیس سازمان مبارزه با تروریسم تایید کرد که این سازمان از فعالیت‌های الحسین آگاهی داشته است و این امکان نیز وجود دارد که وی تحت تاثیر اقدام‌های اخیر تندرو‌ها در فرانسه از جمله حمله به هفته‌نامه «شارلی ابدو» قرار گرفته باشد.

الحسین شنبه شب گذشته با تیراندازی به یک کافه و یک کنیسه یهودیان، یک مستندساز دانمارکی و یک مامور امنیتی یهودی را به قتل رساند. این حمله پنج زخمی نیز بر جای گذاشت که یکی از مجروحان در اثر شدت جراحات جان باخت.

الحسین در درگیری با ماموران امنیتی دانمارک از ناحیه پا زخمی شد که در عملیات شناسایی محل، وی به روی ماموران آتش گشود اما توسط ماموران پلیس کشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز