خبرگزاری کار ایران

الحیات مدعی دیدار محرمانه خالد مشعل و سردار سلمیانی در ترکیه شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۶۸

منابع آگاه مدعی شدند که چند روز پس از جنگ غزه با موافقت دفتر سیاسی حماس نشستی سری میان مشعل و سردار سلیمانی در ترکیه برگزار شد.

برخی منابع آگاه مدعی شدند که «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس در ترکیه دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الحیات، این منابع آگاه مدعی شدند که چند روز پس از جنگ غزه با موافقت دفتر سیاسی حماس نشستی سری میان مشعل و سردار سلیمانی در ترکیه برگزار شد.

این منابع در ادامه ادعای خود افزودند که سلیمانی در این دیدار به مشعل اطلاع داد که ایران از آغاز مجدد روابط با جنبش حماس استقبال می‌کند.

منابع آگاه همچنین مدعی شدند که در این نشست چندین موضوع از جمله بحران سوریه بررسی شد و دو طرف بر سر این‌که هیچ طرفی در دیدارهای آینده به مساله سوریه نپردازد، به توافق رسیدند.

این منابع در ادامه مدعی شدند که در دیدار مشعل و سلیمانی، حماس دیدار مشعل از ایران را مشروط به تضمین دیدار وی با رهبر انقلاب اسلامی ایران کرد.

منابع آگاه در ادامه ادعاهای خود تصریح کردند که در این دیدار، طرف ایرانی ابراز امیدواری کرده است که حماس از ورود به نزاع‌ها در منطقه دوری کرده و نیز به طور واضح و علنی ائتلاف این جنبش با ایران و تقدیر از حمایت تهران از حماس را اعلام کند.

منابع آگاه مدعی شدند که پس از این دیدار هیاتی بلندپایه به ریاست «محمد نصر» از رهبران حماس و عضو دفتر سیاسی این جنبش به تهران سفر کرد و اظهارات پی در پی درباره بهبود روابط دو طرف مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز