خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

در صورت عدم توقف خشونت رژیم، امکان تغییر روش انقلابیون بحرینی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۱۸

در صورت ادامه همین رویه توسط حکومت بحرین، امکان تغییر روش انقلابیون وجود دارد. در صورتی که رژیم آل خلیفه تن به تغییرات ندهد و گفتمان واقعی با انقلابیون برقرار نکند، در ماه‌های آینده شاهد استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز توسط انقلابیون برای مقابله با نیروهای امنیتی آل خلیفه خواهیم بود.

انقلاب مردم بحرین در حالی چهارمین سال خود را پشت سر می‌گذارد که به دلیل دخالت کشورهای خارجی، تا کنون به نتیجه نرسیده است. به بهانه ورود انقلاب بحرین به سال پنجم، با «حسن هانی‌زاده»، کار‌شناس مسائل جهان عرب گفت‌وگو کردیم.

هانی‌زاده درباره به نتیجه نرسیدن انقلاب بحرین در طول چهار سال گذشته گفت: انقلاب مردم بحرین که چهارمین سال خود را پشت سر گذاشت، به دلیل دخالت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و کشورهای غربی، تا کنون به نتیجه نرسیده و ده‌ها نفر از جوانان این کشور توسط نیروهای امنیتی کشته شده و صد‌ها نفر دیگر نیز در زندان‌های رژیم آل خلیفه محبوس هستند.

وی افزود: شرایط امروز به گونه‌ای است که هم انگلیس و هم عربستان برای سرکوب انقلابیون، نیروهای امنیتی خود را به بحرین اعزام کرده‌اند.

این کار‌شناس مسائل خاورمیانه درباره رویکرد دوگانه غرب نسبت به بحران در بحرین گفت: نگاه غربی‌ها نسبت به مبحثدموکراسی و مطالبات مردمی متفاوت است. در لیبی و مصر مردم را علیه نظام حاکم تحریک و در بحرین اقدام به سرکوب معترضان می‌‌کنند. پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در بحرین قرار دارد و انگلیس نیز رویای بازگشت به خلیج‌فارس را در سر می‌پروراند.

هانی‌زاده اضافه کرد: بحرین نقطه‌ای استراتژیک بوده و با منافع غرب در خاورمیانه گره خورده است. به همین دلیل کشورهای غربی و همسایگان، رژیم آل خلیفه را به سرکوب انقلابیون تشویق می‌کنند.

این تحلیل‌گر مسائل جهان عرب در پایان درباره آینده انقلاب مردم بحرین گفت: در صورت ادامه همین رویه توسط حکومت بحرین، امکان تغییر روش انقلابیون وجود دارد. در صورتی که رژیم آل خلیفه تن به تغییرات ندهد و گفتمان واقعی با انقلابیون برقرار نکند، در ماه‌های آینده شاهد استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز توسط انقلابیون برای مقابله با نیروهای امنیتی آل خلیفه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز