خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن برنامه‌ای برای محرومیت دانشجویان ایرانی از تحصیل ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۰۵

مسئولان دانشگاه ماساچوست آمریکا بیانیه‌ای منتشر کردند که مطابق آن، دانشجویان ایرانی از ثبت‌نام در رشته‌های مهندسی و علوم پایه طبیعی محدوم هستند.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصمیم دانشگاه «ماساچوست» مبنی بر عدم پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی رشته‌های فنی و مهندسی، اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای محرومیت دانشجویان ایرانی از تحصیل ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر این‌که بر اساس قوانین این کشور منعی برای ورود و تحصیل دانشجویان ایرانی وجود ندارد، گفت که هیچ‌گونه دستور‌العمل جدیدی در این زمینه صادر نشده است.

مسئولان دانشگاه ماساچوست آمریکا پیش از این طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که دانشجویان ایرانی را در برخی رشته‌ها نمی‌پذیرند.

مسئولان دانشگاه ماساچوست آمریکا بیانیه‌ای منتشر کردند که مطابق آن، دانشجویان ایرانی از ثبت‌نام در رشته‌های مهندسی و علوم پایه محروم می‌شوند.

در بیانیه دانشگاه ماساچوست آمده است: «مسئولان دانشگاه ماساچوست به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران اجازه ثبت‌نام در برخی رشته‌ها از جمله مهندسی و رشته‌های علوم‌پایه را به دانشجویان این کشور نمی‌دهد. به این ترتیب، برای مطابقت قوانین دانشگاه با سیاست موجود، اعلام می‌شود که این دانشگاه از پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های مهندسی شیمی، برق، کامپیو‌تر، مکانیک و مهندسی‌های صنعتی دیگر و همین‌طور رشته‌های علوم پایه مانند فیزیک، شیمی، میکروبیولوژی و مهندسی پلیمر و رشته‌های مرتبط معذور است.»

«ادوارد اف بلاگوسکی» سخنگوی دانشگاه ماساچوست گفت که تحریم دانشجویان ایرانی سیاست دانشگاه نیست، بلکه این دانشگاه همواره تابع قوانین فدرال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز