خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

موضوع ایران در سند امنیت ملی آمریکا آخرین امتیاز دموکرات‌ها خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۱۹

سیاست خارجی آمریکا بر پایه منافع ملی است نه بر پایه اظهار نظرها یا منافع احزاب، لذا تنظیم و انتشار این سند می‌تواند خطوط و رهبردها را ترسیم کند.

یک کارشناس مسائل آمریکا درباره انتشار سند امنیت ملی ایالات متحده گفت که این موضوع متداولی است که هر ساله صورت می‌گیرد و سیاست خارجی آمریکا را به نوعی با تغییراتی روبه‌رو می‌کند.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: در اکثر کشورها منافع کلان قربانی منافع احزاب نمی‌شود مگر اینکه درباره این منافع اظهارنظر و رای‌گیری شود و آنچه که مسلم است، این موضوع است که سیاست خارجی آمریکا بر پایه منافع ملی است نه بر پایه اظهار نظرها یا منافع احزاب لذا تنظیم و انتشار این سند می‌تواند خطوط و رهبردها را ترسیم کند.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران که در این سند به آن پرداخته شده است، بیان کرد: موضوع هسته‌ای ایران به عنوان آخرین امتیاز برای دموکرا‌ت‌ها و انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده میلادی در آمریکا محسوب می‌شود به گونه‌ای که در سیاست خارجی دولت اوباما سه مشکل و محور اصلی یعنی صلح خاورمیانه، مساله سوریه و مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح بود که فقط سومین مساله یعنی پرونده هسته‌ای ایران می تواند چهره دموکرات‌ها را در سیاست خارجی‌شان کمی تطهیر کند. به عبارتی که به نتیجه نرسیدن این سه محور باعثشد، دموکرات‌ها در انتخابات کنگره رای نیاورند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان در پاسخ به پرسشی درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، گفت: این موضوع بحثی است که واقعاَ غیر دیپلماتیک است چرا که اصلاَ از نتانیاهو دعوتی به عمل نیامده است لذا حضور احتمالی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا برای اعمال فشار بر دموکرات‌ها صورت می‌گیرد تا جایی که اوباما گفته است که با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز