خبرگزاری کار ایران

بر اساس اعلامیه قانون اساسی کمیته‌های انقلابی؛

پارلمان یمن منحل و شورای ریاستی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۷۹

کمیته‌های انقلابی یمن اعلامیه قانون اساسی برای مرحله انتقالی جدید در این کشور را صادر کردند که بر اساس آن پارلمان منحل و به جای آن مجلس ملی انتقالی تشکیل شد، همچنین ریاست جمهوری در مرحله انتقالی به عهده شورای ریاست جمهوری شامل پنج عضو است

کمیته‌های انقلابی یمن بر اساس اعلامیه قانون اساسی پارلمان را منحل کرده و شورای ریاستی تشکیل دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، کمیته‌های انقلابی یمن اعلامیه قانون اساسی برای مرحله انتقالی جدید در این کشور را صادر کردند که بر اساس آن پارلمان منحل و به جای آن مجلس ملی انتقالی تشکیل شد.

این اعلامیه امشب طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری یمن با حضور هیئت‌های سیاسی، نظامی از جمله شماری از وزیران سابق نظیر وزیر دفاع و کشور اعلام شد.

در این اعلامیه آمده است که از همه انتظار می‌رود در بازسازی وطن شرکت کنند و تلاش برای اجرای قانون اساسی ادامه می‌یابد و حقوق و آزادی‌ها تضمین شده و نظام متعهد به حفظ آن است.

در این اعلامیه همچنین بر حل مسالمت آمیز منازعات به گونه‌ای که سلامت و منافع وطن را تضمین کند تاکید شده است.

بر اساس این اعلامیه سیاست خارجی یمن بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است.

در این اعلامیه آمده است که یک مجلس ملی انتقالی با ۵۵۱ عضو تشکیل شده و جایگزین پارلمان می شود که منحل اعلام شد.

در ادامه اعلامیه قانون اساسی آمده است که ریاست جمهوری در مرحله انتقالی به عهده شورای ریاست جمهوری شامل پنج عضو است که مجلس ملی آنان را انتخاب و کمیته‌های انقلابی آنان را تایید خواهد کرد.

براساس این اعلامیه، شورای ریاست جمهوری شخصی از داخل یا خارج شورای ملی را برای تشکل دولت انتقالی از شخصیت‌های دارای شایستگی ملی مامور خواهد کرد.

در این اعلامیه آمده است که نهادهای دولت انتقالی متعهد به اجرای تعهدات بر اساس نتایج گفت‌و‌گو و توافق صلح و شراکت در مدت دو سال هستند.

اعلامیه قانون اساسی همچنین شامل مبارزه با فساد و اصلاح نهادهای امنیتی و نظامی و مبارزه با نیروهای تکفیری نیز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز