خبرگزاری کار ایران

حجت الله جودکی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

درج گردان‌های قسام در فهرست سیاه مصر، انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۴۹

دولت مصر اگر بخواهد دیده شود و حمایتهای مردمی را با خود همراه سازد باید مسائل اقتصادی خود را سامان ببخشد و همچنین عفو عمومی اعلام کند که تاکنون چنین چیزی از ناحیه السیسی ساطع نشده است.

کار‌شناس مسائل مصر بیان کرد: بحث‌های مربوط به سینا و مصر با هم متفاوت است و اینکه گفته می‌شود شاخه‌ای از داعش در سینا حضور دارد صرفاَ یک بحثتبلیغاتی است و آن طور که از اسم داعش یعنی دولت اسلامی عراق و شام بر می‌آید این گروهک تقریباَ در حوزه عراق و شام فعالیت تروریستی‌اش را ادامه خواهد داد و این مباحثتبلیغی برای ناامن سازی اوضاع مصر و تشدید آن صورت می‌گیرد.

حجت الله جودکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر از زمانی که در مصر به قدرت رسید و روی کار آمد اقدامات خونینی را در این کشور انجام داد و به وعده‌های انتخاباتی‌اش که به مردم داده بود عمل نکرد و در مقابل هم مردم دست به انجام اعتراضاتی در سطح گسترده زدند که تاکنون به نوعی موفق نبودند.

وی با اشاره به اوضاع داخلی مصر ابراز کرد: دولت مصر اگر بخواهد دیده شود و حمایتهای مردمی را با خود همراه سازد باید مسائل اقتصادی خود را سامان ببخشد و همچنین عفو عمومی اعلام کند که تاکنون چنین چیزی از ناحیه السیسی ساطع نشده است.

این کار‌شناس مسائل بین الملل در خصوص تروریست خواندن گردانهای عزالدین قسام از سوی مصر تصریح کرد: اگر این گردان‌ها که شاخه نظامی حماس به شمار می‌روند توسط حکومت فعلی مصر در لیست سیاه قرار می‌گیرند به این دلیل است که السیسی که خود یک نظامی است و می‌خواهد بحران داخلی کشورش را به یک عامل خارجی ربط دهد و به نوعی به دنبال کاهش هجمه‌ها بر روی خود است.

وی درباره روی آوردن حماس به مصر و بعد ضربه خوردن آن از سوی السیسی افزود: در اینکه جنبش حماس اخوانی است شکی نیست اما باید دانست که گروه‌های مقاومت با اسرائیل درگیر جنگ هستند و منابع خوبی اعم از مالی و تسلیحاتی ندارند و ممکن است برای تامین منابع خود به هر جا متکی شوند، از این رو به هر کشوری مانند مصر متکی می‌شوند به گونه‌ای که حتی یاسر عرفات در زمانی که رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین را به عهده داشت جمله‌ای را با این مضمون که: «من یک وجب زمین ندارم تا روی آن مبارزه کنم» به زبان آورد که این جمله خود گویای تمامی مسائل خواهد بود.

جودکی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا میانجیگری آمریکا و ترکیه می‌تواند اخوان المسلمین را برای گفت‌و‌گو با دولت مصر به پای میز بکشاند، گفت: چشم انداز روشنی درباره این موضوع وجود ندارد و هنوز چراغ سبز و سیگنال مثبتی از سمت حکومت مصر که فضا را مهیای این موضوع کند مشهود و ملموس نیست لذا باید گفت دولت مصر‌‌ همان خط مشیء قبلی خود که دیکتاتوری و سرکوبگری است را ادامه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز