خبرگزاری کار ایران

بهمن در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

انعکاس حضور ولایتی در مسکو در سطوح جهانی قابل بررسی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۶۴

حضور ولایتی در مسکو این پیام را مخابره می‌کند که یک هم سویی و اشتراکی در حل مسائل منطقه‌ای و بین المللی وجود دارد که می‌توان به بحثمذاکره هسته‌ای و مباحثی مانند سوریه و عراق اشاره کرد.

کار‌شناس مسائل روسیه بیان داشت: طی ماه‌ها و یک سال اخیر هم ایران و هم روسیه دست کم چندین بار تلفنی با هم صحبت کرده‌اند و یا حضوری ملاقات داشته‌اند و افزایش این ملاقات‌ها به نوعی نشان می‌دهد که عزم و اشتیاقی در قوی‌تر شدن روابط بین ایران و روسیه وجود دارد.

شعیب بهمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: حضور ولایتی در مسکو این پیام را مخابره می‌کند که یک هم سویی و اشتراکی در حل مسائل منطقه‌ای و بین المللی وجود دارد که می‌توان به بحثمذاکره هسته‌ای و مباحثی مانند سوریه و عراق اشاره کرد.

وی با اشاره به روابط اقتصادی میان ایران و روسیه ابراز کرد: از محتوا آشکار است که روابط اقتصادی میان ایرن و روسیه از ۱/۵ تا ۳ میلیارد دلار در نوسان بوده و دو طرف تمایل دارند که این ظرفیت را تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهند و خصوصاً روس‌ها که مانند ایران در شرایط تحریم هستند می‌خواهند برای فرار از تحریم از ظرفیتهای ایران استفاده کنند.

بهمن در پایان با اشاره به سفر ولایتی به روسیه تصریح کرد: آقای ولایتی که در این سفر به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به مسکو سفر کردند، به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل فعالیت دارند و به نوعی می‌توان گفت که این دیدار فرا‌تر از ملاقات دو شخصیت دولتی تلقی می‌گردد چراکه دیگر موضوع در سطح استراتژیک و منطقه‌ای بروز و ظهور می‌کند که در این سفر تمامی مواردی که در حل و فصل بحران سوریه و بحثمذاکرات هسته‌ای حائز اهمیت بوده است مطرح شده و بحثگسترش فعالیتهای اقتصادی مابین دو طرف بررسی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز