خبرگزاری کار ایران

یک جوان سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا کشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۸۴

در تازه‌ترین ویدئوی منتشر شده، دو مامور پلیس آمریکایی به رغم تسلیم شدن شهروند سیاه‌پوست غیر مسلح آمریکایی، با شش بار شلیک کردن وی را به قتل می‌رسانند.

نیروهای پلیس آمریکا یک جوان سیاه پوست غیر مسلح آمریکایی را به قتل رساندند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در یک نوار ویدئویی که به تازگی از ماموران پلیس شهر «بریجتون» در ایالت «نیوجرسی» آمریکا منتشر شده دو مامور پلیس آمریکا به تصویر کشیده شدند که به یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح شلیک کرده و وی را می کشند.

«جرمی رید» ۳۶ ساله در ۳۰ دسامبر گذشته سوار بر خودروی خود به تابلوی ایست پلیس اعتنا نمی‌کند و خودرو وی توس طدو مامور پلیس متوقف می شود و پس از آن ماموران پلیس به وی در حالی که دست های خود را روی سر گذشته تیراندازی می کنند.

در دو دقیقه ویدئوی ضبط شده خودروی پلیس دیده می‌شود که یکی از ماموران به دیگری هشدار می‌دهد که اسلحه‌ای را داخل داشبورد خودرو مشاهده می‌کند.

ماموران پلیس به صورت مکرر فریاد می‌زنند که «تکان نخور» و «دست‌هایت را نشان بده»، در حالی که یکی از ماموران به نظر می‌رسد اسلحه نقره‌ای رنگی را از خودرو خارج می‌کند.

راننده خودرو به رغم هشدارهای مکرر ماموران پلیس مبنی بر تکان نخوردن از جای خود، از خودرو خارج می‌شود و دست‌هایش را تا بالای شانه‌هایش بالا می‌برد.

ماموران پلیس نیز شش بار به وی شلیک می‌کنند، که سرنشین خودرو در اصابت گلوله جان خود را از دست می‌دهد.

«والتر هادسون» رئیس و بنیانگذار گروه حقوق مدنی و هوشیاری ملی با اعلام این‌که راننده خودرو با ماموران پلیس همکاری کرده است، گفت که ویدئو گویای همه‌ چیز است و مقتول به هیچ عنوان تهدیدی برای ماموران پلیس به حساب نمی‌آمده است.

رید ۳۶ ساله در حدود ۱۳ سال را به‌دلیل استفاده از سلاح گرم و تیراندازی در دوران نوجوانی در زندان به سر برده است.

این در حالی است که تنش‌ها و اعتراض‌های ناشی از خشونت ماموران پلیس در برابر شهروندان سیاه‌پوست این کشور اخیرا در پی حوادثایالت میسوری و نیویورک در این کشور بسیار شدت یافته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز