خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

پیامدهای شهادت رزمندگان مقاومت برای رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۹۷

با توجه به مصاحبه هفته گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله با شبکه تلویزیونی «المیادین» و اعلام آمادگی برای ورود به فلسطین برای بیرون راندن اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی، این عملیات می‌تواند واکنش قاطع حزب‌الله را به دنبال داشته باشد.

خبر حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به شهرک «مزرعه الامل» در استان «قنیطره» ‌در حالی روی خروجی رسانه‌های جهان قرار گرفت که نقض حریم هوایی سوریه و حمله به مواضعی در خاک این کشور، پیش از این نیز سابقه داشت و این حمله باعثشگفتی مردم جهان نشد.

چند ساعت بعد، رسانه‌های بین‌المللی در تکمیل خبر پیشین خود اعلام کردند که در این حمله، محل حضور نیروهای «حزب‌الله» لبنان هدف قرار گرفته و تعدادی از رزمندگان مقاومت به شهادت رسیدند. حزب‌‌الله نیز با صدور بیانیه‌ای، خبر منتشر شده را تایید و اعلام کرد که شش نفر از رزمندگان مقاومت در این حمله شهید شدند. نامی که بیش از همه توجه را به خود جلب کرد، «جهاد عماد مغنیه» بود.

جهاد عماد مغنیه(جواد)

وی فرزند شهید «عماد مغنیه» یکی از کارکشته‌ترین فرماندهان نظامی حزب ‌الله بود. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ میلادی در دمشق هدف عملیات ترور قرار گرفت و به شهادت رسید. پس از شهادت حاج رضوان، جهاد در چند مراسم مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و پس از آن به دلیل مسائل امنیتی که برای رزمندگان و وابستگان مقاومت وجود دارد، حضور رسانه‌ای نداشت.

حضور بعدی وی، مربوط به سال گذشته و مراسم ختم مادر سردار «قاسم سلیمانی» در تهران بود. حضور وی در این مراسم، به سوژه‌ای برای عکاسان و خبرنگاران تبدیل شد. البته تا آن روز عده زیادی جهاد را نمی‌شناختند، اما با انتشار عکس وی در کنار سردار سلیمانی، باعثشد تا نام او بیش از پیش مطرح شود.

جهاد مغنیه پس از این مراسم، بار دیگر از انظار پنهان شد و خبر یا تصویری از او در رسانه‌ها وجود نداشت. این روال، یک امر مرسوم است زیرا سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همراه به دنبال حذف اشخاص مربوط به مقاومت بوده و دنبال فرصتی مناسب برای ترور آن‌ها هستند.

روز یکشنبه هفته جاری، خبر شهادت جهاد مغنیه توسط رسانه‌ها مخابره شد تا بار دیگر نام فرزند حاج رضوان شنیده شود.

حمله بالگرد

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، نقض حریم‌ هوایی سوریه توسط جنگنده‌ها، پهپاد‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی امر جدیدی نیست. در اواسط ماه آذر سال جاری، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو نقطه در اطراف فرودگاه دمشق و چند انبار نظامی در منطقه «الدیماس» را بمباران کردند و برای تجاوز به حریم هوایی سوریه به هیچ نهاد بین‌المللی پاسخگو نبودند.

بنابراین، اسرائیل هرگاه که منافع خود را در خطر ببیند و یا انجام عملیات ترور یا حمله نظامی را برای کسب منافع لازم بداند، بدون توجه به قوانین بین‌المللی وارد حریم کشورهای دیگر می‌شود. زیرا هیچ کدام از نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول نمی‌توانند در برابر اقدام‌های اسرائیل عملی بالا‌تر از «محکوم کردن» انجام دهند و این رژیم به راحتی به نقض قوانین و تجاوز به حریم دیگر کشور‌ها از جمله سوریه می‌پردازد.

در حمله اخیر، دو پهپاد جاسوسی بر فراز منطقه عملیات به پرواز درآمده و مشغول جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی بودند. بالگرد نظامی اسرائیلی نیز با نقض حریم هوایی سوریه، با شلیک دو موشک به محل حضور نیروهای حزب‌الله باعثشهادت آن‌ها شد.

واکنش حزب‌الله لبنان

چند ساعت پس از انجام عملیات توسط بالگرد اسرائیل، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای خبر شهادت نیروهای خود در خاک سوریه را تایید کرد. بر اساس این بیانیه، شش نفر از نیروهای مقاومت در حمله بالگرد رژیم صهیونیستی شهید شدند.

واکنش حزب‌الله به این حمله، مساله‌ای است که از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به مصاحبه هفته گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله با شبکه تلویزیونی «المیادین» و اعلام آمادگی برای ورود به فلسطین برای بیرون راندن اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی، این عملیات می‌تواند واکنش قاطع حزب‌الله را به دنبال داشته باشد.

مصاحبه نصرالله در واقع مانور روانی و رسانه‌ای در برابر تبلیغات منفی صهیونیست‌ها بود. اشاره دبیرکل حزب‌الله لبنان به تجهیزات گسترده و پیشرفته‌ای که در اختیار دارند و آمادگی برای رویارویی با اسرائیل در جنگ آینده، مباحثاصلی بودند که در این مصاحبه مطرح شدند. با توجه به این مساله، باید به این موضوع فکر کرد که چرا اسرائیل یک‌بار دیگر به نیروهای حزب‌الله حمله کرد. آیا شخص کلیدی در این حمله کشته شد که ارزش این ریسک بزرگ را داشت؟

«عاموس یادلین»، رئیس سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی(آمان) در این‌باره گفت که حزب‌الله به این حمله واکنش نشان خواهد داد. باید منتظر ماند و دید که حمله اخیر و شهادت مبارزان مقاومت در خاک سوریه، چه واکنشی ازجانب حزب‌الله به دنبال خواهد داشت.

گزارش: محسن صالحی‌خواه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز