خبرگزاری کار ایران

مفتی مصر به هفته نامه فرانسوی «شارلی ابدو» هشدار داد

کد خبر : ۲۴۲۲۰۵

«شوقی علام» مفتی مصر گفت که انتشار کاریکاتورهای جدید موهن به پیامبر اسلام(ص) باعثبه وجود آمدن موج جدیدی از نفرت در جامعه فرانسه و غرب می‌شود.

مفتی مصر به هفته نامه فرانسوی «شارلی ابدو» نسبت به انتشار کاریکاتورهای جدید موهن به پیامبر اسلام(ص) هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «شوقی علام» مفتی مصر گفت که انتشار کاریکاتورهای جدید موهن به پیامبر اسلام(ص) باعثبه وجود آمدن موج جدیدی از نفرت در جامعه فرانسه و غرب می‌شود.

وی افزود که این اقدام هفته نامه شارلی ابدو خدمتی به همزیستی و گفت‌و‌گوی تمدن‌ها نمی‌کند.

علام تصریح کرد که انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) همچنین احساس نفرت و تبعیض میان مسلمان و غیر مسلمانان را تعمیق می‌کند.

مفتی مصر در ادامه گفت که این اقدام هفته نامه فرانسوی تحریک غیرقابل توجیه احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان است که برای پیامبر اسلام(ص) احترام خاصی قائل هستند.

قرار است در شماره جدید شارلی ابدو که فردا - چهارشنبه - منتشر می‌شود، کاریکاتورهای موهنی به پیامبر اسلام(ص) و ادیان مختلف منتشر شود.

بنا بر این گزارش، در حمله مرگبار هفته گذشته به شارلی ابدو ۱۲ نفر از جمله ۸روزنامه نگار کشته شدند. این حمله در پی انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام توسط این هفته نامه رخ داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز