خبرگزاری کار ایران

اعضای پارلمانی هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ مجلس را ترک کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۸۴

اعضای پارلمانی هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز به نشانه اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر ادامه روند فعلی قانون اساسی و محدودیت‌های انتخاباتی، از صحن مجلس خارج شدند.

اعضای پارلمانی هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز - چهارشنبه - به نشانه اعتراض، از صحن مجلس خارج شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، اعضای پارلمانی هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز به نشانه اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر ادامه روند فعلی قانون اساسی و محدودیت‌های انتخاباتی، از صحن مجلس خارج شدند.

«کری لم» معاون فرماندار هنگ‌کنگ سخنرانی خود را درباره شورای قانون‌گذاری آغاز کرد، اما در همین حال اعضای پارلمان در حالی که فریاد انتخابات آزاد در این شبه‌جزیره را سر می‌دادند، چترهای زردی را به‌ نشانه اعتراض‌های خیابانی دانشجویان بالای سر گرفتند.

حدود ۴۰ درصد اعضای پارلمان هنگ‌کنگ از ساختمان خارج شدند که برای لغو روند تصویب قانون کفایت می‌کرد.

دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ در اعتراض به فقدان دموکراسی در قانون اساسی و محدودیت‌های انتخابات سال ۲۰۱۷ بیش از دو ماه با اعتصاب و بستن خیابان‌ها و مراکز تجاری مهم سعی کردند تا محدودیت‌های انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی را لغو کنند، اما در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکره‌ها با مقام‌های دولت هنگ‌کنگ مجبور به تخلیه خیابان‌ها و بازگشت به خانه‌های خود شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز