خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق امنیت چین محاکمه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۴۹

معاون رئیس کمیسیون بازرسی درباره پرونده‌های فساد مالی در چین اعلام کرد که مسئولان ستاد مبارزه با فساد مالی در حال انجام اقدام‌هایی برای تسهیل اجرای محاکمه وزیر سابق امنیت داخلی این کشور هستند.

مقام‌های چینی در تلاش هستند تا «ژو یونگ کانگ» وزیر سابق امنیت داخلی این کشور را پای میز محاکمه بکشانند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هوآنگ شو ژیان» معاون رئیس کمیسیون بازرسی درباره پرونده‌های فساد مالی در چین امروز - چهارشنبه - در سایت رسمی این سازمان اعلام کرد که مسئولان ستاد مبارزه با فساد مالی در حال انجام اقدام‌هایی برای تسهیل اجرای محاکمه وزیر سابق امنیت داخلی این کشور هستند.

مقام‌های چین سال گذشته ژو ۷۱ ساله را به اتهام دریافت رشوه از منابعی مخفی در دولت از ریاست حزب کمونیست این کشور خلع و وی را دستگیر کردند.

ژو به‌ عنوان عضو سابق کمیته قدرتمند ۹ نفره اجرایی مقاومت، از حزب کمونیست چین اخراج شد.

وی از زمان محاکمه همسر «مائو زدونگ» نظریه‌پرداز مارکسیسم لنینیسم و سیاست‌مدار انقلابی در سال ۱۹۸۱ و دیگر اعضای گروه «چهار گنگستر» به جرم اقدام برای به‌راه انداختن انقلاب فرهنگی طی سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶، بالا‌ترین مقام سیاسی چین به‌حساب می‌آید که دستگیر می‌شود.

اتهام اصلی ژو، که از ماه اکتبر گذشته در انظار عمومی دیده نشده، «نقض شدید قوانین» اعلام شده است که به طور معمول برای جرم‌های فساد مالی استفاده می‌شود.

برخی منابع چینی نیز گفتند که وزیر امنیت عمومی سابق چین به افراد خانواده، اقوام و دوستان خود کمک کرده تا از طریق تجارت غیرقانونی سودهای کلان به دست آورند و به‌این ترتیب بودجه کشور دچار مشکل فراوانی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز