خبرگزاری کار ایران

بشری در گفت‌وگو با ایلنا:

وقوع جنگ سایبری تمام عیار بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ محتمل است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۷۴

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد که هکرهای آمریکایی پشت پرده قطع شدن اینترنت کره‌شمالی هستند، می توان گفت که یک جنگ سایبری تمام عیار محتمل خواهد بود.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که درگیری‌های سایبری و رد و بدل شدن اتهام‌ها میان آمریکا و کره‌شمالی زمانی آغاز شد که قرار بود فیلم «مصاحبه» برای آغاز سال جدید میلادی اکران شود.

«اسماعیل بشری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: زمانی که این فیلم توسط شرکت «سونی پیکچرز» تهیه شد و قرار بود که توسط این شرکت اکران و پخش شود، یک سری از اسناد و مدارک مربوط به این فیلم هک شد و تهدیدهایی مطرح شد که اگر این فیلم اکران شود. حوادثی مانند ۱۱ سپتامبر پیش خواهد آمد که این موضوع برای دولت‌مردان آمریکا سنگین بود.

وی افزود: مقام‌های آمریکایی به نوعی بر این باور بودند که اگر بخواهند در این موضوع پا پس بکشند، وجهه آنها تخریب خواهد شد. هرچند باید گفت که این فیلم، یک فیلم پر محتوا یا وزینی نیست و مضمون طنزگونه دارد اما از آنجا که در جهان عرف شده هرچیزی که ممنوع می شود به یکباره معروفیتی را با خود به همراه خواهد داشت، این فیلم سر و صدا به پا کرد.

این کارشناس مسائل کره با اشاره به فروش بالای این فیلم در مدت اکرانش تصریح کرد: مردم با این نگاه که یک فیلم ممنوعی به یکباره اکران شده است، اشتیاق زیادی برای دیدن آن از خود نشان دادند تا جایی که در نظرسنجی‌های انجام شده از تماشاگران این فیلم، تاکید شده است که برای مقابله با تروریسم به دیدن این فیلم آمده‌اند که البته سود آوری زیادی را برای شرکت سونی پیکچرز داشته است.

وی با اشاره به سخنرانی اوباما درباره مسائل مربوط به فیلم و کره‌شمالی افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا در صحبت‌های خود از شرکت سونی پیکچرز اتقاد کرد و گفت که چرا برای اکران این فیلم اقدامی صورت نگرفته است و تاکید کرد که پاسخ اقدام‌های کره شمالی داده می‌شود و این صحبت‌ها و اعلام موضع‌های آمریکا و اتفاقاتی که در کره‌شمالی رخ داده است، باعثشده تا همگان به این باور برسند که قطع اینترنت کره‌شمالی توسط آمریکا و هکرهای آن روی داده است.

بشری با اشاره به مسیر اینترنت کره‌شمالی تاکید کرد: مسیر اینترنت کره‌شمالی برای متصل شدن به شبکه جهانی، از حیثفنی از چین می‌گذرد.

وی در پایان با اشاره به این‌که آینده ارتباطات کره‌شمالی و آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: آمریکا مدت‌ها است چین و کره‌شمالی را به حملات سایبری علیه کشورش متهم می‌کند و اعتقاد دارد که این کشورها قصد ایجاد اختلال در سیستم‌های شبکه و اینترنت ایالات متحده آمریکا و متحدانش را دارند و باید گفت که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد که هکرهای آمریکایی پشت پرده قطع شدن اینترنت کره‌شمالی هستند، می توان گفت که یک جنگ سایبری تمام عیار محتمل خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز