خبرگزاری کار ایران

رهبر راستگرایان فرانسه:

شکنجه‌ را محکوم نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۹۹

به عنوان نمونه بمبی را در نظر بگیرید که باید یک یا دو ساعت دیگر منفجر شود و در صورت انفجار ۲۰۰ یا ۳۰۰ غیرنظامی کشته می‌شوند. در چنین شرایطی ضروری است که فردی که اطلاعاتی درباره آن دارد به حرف آید.

در شرایطی که جهانیان پس از انتشار گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای درباره شکنجه سازمان سیای آمریکا بهت‌زده هستند، «مارین لوپن» رهبر راست‌گرایان افراطی جبهه ملی فرانسه، اعلام کرده که شکنجه در برخی مورد‌ها ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، سیاست‌مدار افراطی راست‌گرای فرانسه و رهبر جبهه ملی این کشور، در ارتباط با گزارش سنای آمریکا در باره کاربرد شکنجه در بازجویی‌های سازمان سیا(سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) سعی کرد با استفاده از نظرگاه‌های «انسان‌دوستانه» شکنجه را موجه نشان دهد.

وی گفت: «من این اقدام‌ها را محکوم نمی‌کنم.»

مارین لوپن در این باره مثالی زد: «به عنوان نمونه بمبی را در نظر بگیرید که باید یک یا دو ساعت دیگر منفجر شود و در صورت انفجار ۲۰۰ یا ۳۰۰ غیرنظامی کشته می‌شوند. در چنین شرایطی ضروری است که فردی که اطلاعاتی درباره آن دارد به حرف آید.»

مارین لوپن که در این‌باره با خبرنگاران شبکه رادیویی «مونت‌کارلو» و شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: «در چنین شرایطی باید از هر روشی که امکان‌پذیر باشد، استفاده کرد.»

انتشار گزارش سنای آمریکا در باره کاربرد شکنجه در بازجویی‌های سازمان مخفی سیا(سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) با واکنش شدید بسیاری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر همراه شده است. این سازمان‌ها خواستار اجرای عدالت در مورد عاملان این جنایات هستند.

«بن امرسون» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مبارزه با تروریسم و حقوق بشر خواستار پاسخگویی کسانی شده است که مسئول وقوع این «توطئه جنایت‌کارانه» بوده‌اند.

به گفته وی این گزارش سوءظن جامعه بین‌المللی را تأیید کرده است که در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، «جنایات سیستماتیک و نقض فاحش قوانین بین‌المللی در مورد حقوق بشر» در سطحی گسترده رخ داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز