خبرگزاری کار ایران

وقوع یک مورد خشونت جدید توسط پلیس آمریکا در بروکلین

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۸۸

ماموران پلیس نیویورک در منطقه بروکلین فردی را که پس از ورود به یکی از مراکز اداری در این ناحیه با چاقو به یکی از شهروندان آمریکایی حمله کرده بود، به‌ضرب گلوله کشتند.

ماموران منطقه «بروکلین» در نیویورک مردی را که با چاقو به شهروندان آمریکایی در یک مرکز اداری حمله کرده بود، به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ماموران پلیس نیویورک در منطقه بروکلین «کالوین پیترز» ۴۹ ساله را که پس از ورود به یکی از مراکز اداری در این ناحیه با چاقو به یکی از شهروندان آمریکایی حمله کرده بود، به‌ضرب گلوله کشتند.

به‌گفته ماموران پلیس و یکی از شاهدان، پیترز حوالی ساعت یک و ۴۰ دقیقه بامداد وارد دفتر اداری «پاباد لوباویچ» در بروکلین واقع در نیویورک شد و پس از تهدید به کشتن افراد حاضر در آن طبقه با چاقو، به «لوی روزنبلات» جوان ۲۲ ساله‌ای که در نزدیکی وی ایستاده بود حمله کرد و با چاقو به گردن وی آسیب رساند.

ماموران پلیس نیویورک سپس در جریان درگیری پیترز و قصد حمله به یکی از ماموران پلیس حاضر در صحنه به سمت وی شلیک کردند که وی در اثر اصابت گلوله به بالاتنه‌اش جان باخت.

شهروندان ده‌ها ایالت آمریکا به‌ویژه نیویورک و شهر «فرگوسن» واقع در ایالت «میسوری» اخیرا تظاهرات گسترده‌ای علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز ماموران پلیس و رفتارهای نژادپرستانه آن‌ها به راه انداختند.

هیات‌ منصفه دادگاه‌ فرگوسن اخیرا حکم تبرئه مامور پلیس سفیدپوستی را که با شلیک ۱۲ گلوله «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست و غیرمسلح را به قتل رساند، اعلام کردند که همین امر باعثتشدید تظاهرات علیه اقدام‌های نژادپرستانه در آمریکا شد.

هیات‌ منصفه دادگاه‌ نیویورک نیز پس از حدود سه ماه تاخیر در صدور حکم، مامور پلیس سفیدپوست را که در جریان درگیری با «اریک گارنر» شهروند سیاه‌پوست ۴۳ ساله با قلاب کردن دست خود دور گردن وی، باعثخفگی متهم شد، تبرئه کردند.

معترضان به حکم دادگاه خواستار تعلیق از انجام عملیات و دادگاهی شدن ماموران پلیس فرگوسن و نیویورک و توقف اقدام‌های خشونت‌آمیز و نژادپرستانه در دیگر ایالت‌های آمریکا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز