خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تغییرات در بحرین نمایشی و بی‌اثر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۲۴

حضور اشخاصی خارج از خاندان سلطنتی در وزارتخانه‌های غیرکلیدی و خدماتی، تحت فشار برخی کشورهای غربی صورت گرفته است و هیچ تغییری در وضعیت بحرین ایجاد نخواهد کرد.

«حسن هانی‌زاده» روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به بی‌تفاوتی مردم بحرین نسبت به انتخابات پارلمانی، تغییرات انجام شده در حکومت بحرین را نمایشی و نخست‌وزیر کنونی را یکی از مشکلات اصلی مردم این کشور دانست.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا گفت: انتخابات اخیر بحرین با بی‌تفاوتی مردم بحرین رو‌به‌رو شد. در این انتخابات کمتر از ۳۰ درصد هواداران حکومت آل‌خلیفه شرکت کرده و بیش از ۷۰ درصد مردم آن را تحریم کردند. فرآیند تحولات سیاسی بحرین نشان می‌دهد که حکومت آل‌خلیفه مشروعیت خود را نزد مردم این کشور از دست داده است. پادشاه این کشور نیز در یک حرکت نمایشی «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»(عموی خود) را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

وی اضافه کرد: خلیفه بن سلمان نقش پررنگی در سرکوب و کشتار مخالفان بحرینی در سال‌های گذشته داشته است. حضور دوباره این شخص در راس کابینه، که ۴۲ سال است پست نخست‌وزیری بحرین را بر عهده دارد، نشان از آن دارد که حکومت آل خلیفه قابل اصلاح نیست و تصمیم ندارد که به خواسته‌های مشروع مردم اهمیت بدهد. کابینه جدید به طور کامل بدون تغییر مانده است. تمام وزارتخانه‌های کلیدی هنوز در اختیار اعضای خاندان سلطنتی است. بنابر این کابینه جدید نیز مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد و تظاهرات در این کشور همچنان ادامه دارد.

هانی‌زاده گفت: حضور اشخاصی خارج از خاندان سلطنتی در وزارتخانه‌های غیرکلیدی و خدماتی، تحت فشار برخی کشورهای غربی صورت گرفته است و هیچ تغییری در وضعیت بحرین ایجاد نخواهد کرد. مردم بحرین نزدیک به چهار سال است که در تظاهرات خود خواستار برکناری نخست‌وزیر این کشور هستند و انتخاب این شخص برای تشکیل کابینه جدید، تظاهرات مردم را دوچندان خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به احداثپایگاه نظامی انگلستان در این کشور، افزود: حضور نظامی انگلستان در بحرین، به دلیل نگرانی این کشور از سرانجام حکومت آل‌خلیفه است. در صورت سقوط حکومت آل خلیفه، منافع انگلستان در خلیج‌فارس به خطر می ‌افتد. انگستان با حضور در این جزیره راهبردی در پی حفظ منافع خود بوده و در صدد است که در صورت سقوط آل‌خلیفه، شخص مورد نظر خود را به قدرت برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز