خبرگزاری کار ایران

ابراز امیدواری پوتین به برقراری آتش‌بس دائمی در اوکراین

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۲۰

اولاند نخستین رهبر غربی است که از زمان آغاز بحران اوکراین در سال قبل از روسیه دیدار می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی‌ خود ابراز امیدواری کرد که به‌زودی بر سر آتش‌بسی دائم در اوکراین توافق حاصل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، اولاند نخستین رهبر غربی است که از زمان آغاز بحران اوکراین در سال قبل از روسیه دیدار می‌کند.

در ماه سپتامبر توافقی برای آتش‌بس بین جدایی‌طلبان در شرق اوکراین و دولت مرکزی امضا شد اما از آن هنگام مواردی از نقض قرارداد روی داده است.

مسکو از تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل حمایت از جدایی‌طلبان در شرق اوکراین خشمگین است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در سفری برنامه‌ریزی نشده و در مسیر بازگشت از قزاقستان به روسیه رفت تا در بخش دیپلماتیک فرودگاه مسکو با پوتین دیدار کند.

به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، دو طرف مذاکرات دقیقی درباره پایان دادن به خشونت‌ها در اوکراین داشته‌اند.

پوتین گفت: «موقعیت اندوهباری در اوکراین است و همچنان مردم کشته می‌شوند. اما امیدوارم که تصمیم نهایی برای توافق آتش‌بس به زودی حاصل شود.»

رئیس‌جمهوری فرانسه از همه طرف‌های درگیر در اوکراین خواسته است توافق آتش‌بسی را که روز پنجم سپتامبر در پایتخت بلاروس امضا کردند، رعایت کنند.

اولاند گفت: «نقش فرانسه جست‌وجوی راه حل‌هایی برای پیشگیری از مشکلات تباه‌کننده است.»

رئیس‌جمهوری روسیه پس از این دیدار به خبرنگاران گفته است که دو طرف درباره تاخیر در ارایه دو رزم‌ناو فرانسوی به روسیه صحبتی نکرده‌اند.

با این حال وی گفت که از فرانسه انتظار دارد پول پرداخت‌شده برای خرید این رزم‌ناو‌ها را به روسیه بازگرداند.

در پایتخت اوکراین، «پترو پوروشنکو» رئیسژ‌جمهوری این کشور گفت که دور تازه مذاکرات با جدایی‌طلبان برای اجرای بندهایی از توافق آتش‌بس شکننده، برنامه‌ریزی شده است.

به گفته رئیس‌جمهوری اوکراین، در مذاکرات آتی دو طرف در پایتخت بلاروس تلاش می‌شود تا «جدول زمانی مشخصی برای اجرای توافق اولیه می‌نسک تایید شود.»

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از آغاز نا‌آرامی‌های اوکراین در ماه آوریل تا کنون بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر کشته و حدود یک میلیون نفر آواره شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز