خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت حمله به منزل سفیر ایران در یمن را به شدت محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۷۲

اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به منزل سفیر ایران در صنعا که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شماری دیگر شد را به شدت محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به منزل سفیر ایران در پایتخت یمن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به منزل سفیر ایران در صنعا که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شماری دیگر شد، را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که اعضای شورای امنیت همه اقدامات خشونت بار علیه مراکز دیپلماتیک که جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و مانع فعالیت دیپلمات‌ها می‌شود را به شدت محکوم می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تروریسم در همه اشکال آن یکی از خطراتی است که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند و هر گونه اقدام تروریستی توسط هر کسی و هر زمانی که صورت گیرد اقدام جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است.

شورای امنیت در این بیانیه خواستار تحویل عاملان و، سازماندهندگان و حامیان این گونه اقدامات به عدالت شده و از همه کشور‌ها خواست بر اساس تعهدات خود به موجب قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره با دولت یمنی همکاری کنند.

در همین حال، مصر نیز حمله تروریستی به منزل سفیر ایران در صنعا را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مصر پدیده تروریسم را در هر نقطه از جهان محکوم کرده و بر ضرورت اقدام مشترک برای رویارویی با آن تاکید می کند.

بنابر این گزارش، در حمله تروریستی یک عامل انتحاری با استفاده از خودرویی بمب گذاری شده به منزل سفیر ایران در صنعا که گروه تروریستی «انصار الشریعه» مسئولیت آن را به عهده گرفت یک نفر جان خود را از دست داد و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز