خبرگزاری کار ایران

حیدر العبادی:

عراق به نمایندگی از همه جهان با داعش می‌جنگد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۷۳

حیدر العبادی» که برای مشارکت در نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در بروکسل به سر می‌برد، گفت که عراق به نمایندگی از همه کشورهای جهان با داعش مبارزه می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که کشورش به نمایندگی از همه کشورهای جهان با گروه داعش می‌جنگد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «حیدر العبادی» که برای مشارکت در نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در بروکسل به سر می‌برد، گفت که عراق به نمایندگی از همه کشورهای جهان با داعش مبارزه می‌کند.

وی در دیدار با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که عراق به حمایت بین‌المللی برای فرایند بازگرداندن آوارگان به شهرهای آزاد شده آن‌ها و بازسازی این شهر‌ها نیاز دارد.

العبادی تصریح کرد که مقابله با چالشی که عراق با آن رو‌به‌رو است، مستلزم کمک بین‌المللی در عرصه‌های نظامی، حمایت هوایی، آموزش و تسلیح است.

وی همچنین خواستار جلوگیری از عبور تروریست‌ها به داخل عراق شد.

موگرینی نیز در این دیدار گفت که اتحادیه اروپا برای حمایت از عراق به منظور رویارویی با داعش و کمک به بازسازی در این کشور نیاز به کمک دارد.

در همین حال، نخستین نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با مشارکت وزرای خارجه کشورهای عضو این ائتلاف به ریاست «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در بروکسل برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز