خبرگزاری کار ایران

ساداتیان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اوباما به دلیل هراس از جمهوری‌خواهان هیگل را وادار به استعفا کرد

کد خبر : ۲۲۷۶۶۲

اوباما برای این‌که بتواند از به وجود آمدن اصطکاک در سیاست داخلی خود با جمهوری‌خواهان جلوگیری کند، مجبور شد تا وزیر دفاع دولت خود را که مخالف ادامه یا تشدید جنگ در منطقه بود را به نوعی وادار به استعفا کند و دلیل آن هم این بود که نمی‌خواست تا به سیاست‌های داخلی آنها انتقاد وارد شود و این انتقاد به سیاست خارجی سرایت کند.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا به دنبال فشارهای اخیر وارده به وی و به دلیل برخی ملاحظات در استراتژی نظامی این کشور از سمت خود استعفا داد. این مساله که استعفای هیگل به درخواست «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته است، گمانه‌زنی‌ها درباره این استعفا را تشدید کرده است.

«سید جلال ساداتیان» کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر اسبق ایران در لندن درباره استعفای وزیر دفاع آمریکا گفت: چاک هیگل منتسب به تیم جمهوری‌خواهان است اما اوباما وزرای دفاع خود را از ابتدا از جبهه جمهوری‌خواهان انتخاب کرد زیرا عملکرد و افکار آنها تهاجمی‌تر از دموکرات‌ها است.

وی افرود: با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان در سنا و کنگره ورود پیدا کردند به طبع افکار تندتری توسط آنها بر سیاست‌های داخلی و همچنین سیاست خارجی آمریکا سایه می‌اندازد و به همین دلیل اوباما برای این‌که بتواند از به وجود آمدن اصطکاک در سیاست داخلی خود با جمهوری‌خواهان جلوگیری کند، مجبور شد تا وزیر دفاع دولت خود را که مخالف ادامه یا تشدید جنگ در منطقه بود را به نوعی وادار به استعفا کند و دلیل آن هم این بود که نمی‌خواست تا به سیاست‌های داخلی آنها انتقاد وارد شود و این انتقاد به سیاست خارجی سرایت کند.

وی ادامه داد: دولت فعلی آمریکا بر این باور است که می‌تواند با استفاده از بمباران هوایی از تحرکات داعش در عراق جلوگیری کند اما جمهوری‌خواهان بر این باورند که باید برای برخورد با موضوع داعش موضع تندتری را اتخاذ کنند که پیمانکار آن وزرات دفاع و ارتش این کشور خواهد بود و به نوعی به پیاده کردن نیرو در عراق اشاره مستقیم دارند تا دموکرات‌ها را متقاعد کنند که بدون دخالت نظامی، این امر محقق نمی‌شود و همین موضوع باعثشد تا وزیر دفاع آمریکا با ورود مجدد نظامی به عراق مخالفت کند که این امر موجب اجبار وی به استعفا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز