خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

مقام‌های کی‌یف با جدایی‌طلبان مذاکره کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۵۹

وزیر خارجه روسیه امروز از رهبران اوکراین خواست تا با جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور وارد مذاکره مستقیم شوند.

مقام‌های روسیه امروز - چهارشنبه - از دولت اوکراین خواستند تا با رهبران جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور به‌صورت مستقیم مذاکره کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در جمع قانون‌گذاران این کشور از رهبران اوکراین خواست تا با جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور وارد مذاکره مستقیم شوند.

لاوروف گفت: «در گام بعدی، می‌خواهیم تا تماس‌های پایداری میان کی‌یف و جدایی‌طلبان با هدف دستیابی به توافقی دو‌جانبه و قابل قبول برقرار شود.»

در همین راستا، وزیر خارجه روسیه گفت که رهبران اوکراین نباید روسیه را به‌عنوان بخشی از درگیری به‌شمار آورند.

لاوروف در ادامه اضافه کرد که شبه‌جزیره کریمه بخشی جدا نشدنی از خاک روسیه است و بهتر است تا آمریکا و دیگر کشورهای غربی بپذیرند که کریمه هیچ‌گاه تحت کنترل اوکراین قرار نخواهد گرفت.

در رابطه با اتحادیه اروپا، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هیچ‌گاه این اتحادیه را متهم نمی‌کند و همواره به‌دنبال برقراری روابط خوبی با اروپا بوده است.

مقام‌های آمریکا و کی‌یف همواره مسکو را به افزایش تنش‌ها و تامین تجهیزات نظامی برای جدایی‌طلبان شرق اوکراین متهم کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز