خبرگزاری کار ایران

قانون اساسی میانمار تا پیش از انتخابات سراسری آینده تغییر نمی‌کند

کد خبر : ۲۲۵۱۸۵

اصلاحیه‌های قانونی که مانع از کاندیداتوری سوچی در این انتخابات می‌شوند و به ارتش حق وتوی قانونی می‌دهند، تنها زمانی قابل مطرح شدن هستند که پارلمان جدید بعد از نظرسنجی‌های سال آینده تشکیل شود.

رئیس‌ پارلمان میانمار با اشاره به عدم تغییر قانون اساسی تا سال آینده میلادی گفت که احتمال کاندیداتوری رهبر اپوزیسیون در این انتخابات، دور از ذهن است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «شوو مان» رئیس پارلمان میانمار امروز - چهارشنبه - گفت که قانون اساسی این کشور تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال آینده میلادی تغییر نمی‌کند و بنابراین احتمال ریاست‌جمهوری «آنگ سان سو چی» رهبر هوادار دموکراسی و تغییر اختیارات ارتش در این کشور چندان محتمل نیست.

مان با اعلام این‌که تصمیم دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری میانمار کاندیدا شود، اضافه کرد که اصلاحیه‌های قانونی که مانع از کاندیداتوری سوچی در این انتخابات می‌شوند و به ارتش حق وتوی قانونی می‌دهند، تنها زمانی قابل مطرح شدن هستند که پارلمان جدید بعد از نظرسنجی‌های سال آینده تشکیل شود.

رئیس پارلمان میانمار از احتمال برگزاری همه‌پرسی در ماه می‌ آینده خبر داد، اما پذیرش و اجرای هر اصلاحیه قانونی را منوط به تشکیل پارلمان جدید در سال آینده میلادی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز