خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا جدایی‌طلبان شرق اوکراین را تحریم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۰۵

مسئولان اتحادیه اروپا از احتمال اعمال تحریم بر جدایی‌طلبان طرفداران روسیه در شرق اوکراین به‌دلیل برگزاری انتخابات در دوم نوامبر گذشته خبر دادند.

اتحادیه اروپا امروز - دوشنبه - اعلام کرد که تحریم جدایی‌طلبان شرق اوکراین را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مسئولان اتحادیه اروپا از احتمال اعمال تحریم جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین به‌دلیل برگزاری انتخابات در دوم نوامبر گذشته خبر دادند.

این مسئولاان افزودند که قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای چگونگی واکنش به برگزاری انتخابات غیرقانونی توسط جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین رایزنی کنند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «برای نشان دادن واکنش به انتخابات برگزار شده در دوم نوامبر در شرق اوکراین در جلسه امروز رایزنی می‌‌کنیم، زیرا به نظر ما این انتخابات، غیرقانونی بوده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که شهروندان اوکراین باید به اصلاحات قانونی احترام بگذارند و راهی پیدا کنند تا از طریق اعمال مصوبه‌های قانونی به آینده‌ای روشن و موفق دست پیدا کنند.

موگرینی تصریح کرد که در کنار اعمال تحریم‌ها و پیشنهادهای مصوبه‌های قانونی، مذاکرات اتحادیه اروپا و مسکو نیز مورد رایزنی قرار می‌گیرد.

«لوبومیر زائورالک» وزیر خارجه جمهوری چک نیز تاکید کرد که حمایت از اعمال تحریم‌ها علیه جدایی‌طلبان شرق اوکراین از جمله مهم‌ترین موضوع‌های جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز