خبرگزاری کار ایران

مسکو تجهیز مصر به موشک‌های اس ۳۰۰ را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۳۶

معاون موسسه فدرال روسیه در زمینه همکاری نظامی و فناوری گفت که ونزوئلا نخستین کشوری است که این سیستم موشکی را تحویل گرفته و پس از آن مصر این سیستم را تحویل می‌گیرد.

روسیه مجهز کردن مصر به سیستم موشکی «اس ۳۰۰ بی‌ام» را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «موسسه فدرال روسیه در امور همکاری نظامی و فناوری» که بر قراردادهای نظامی و همکاری فنی و نظامی روسیه با کشورهای اشراف دارد، طی بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های روسی و خارجی درباره تجهیز قاهره به سیستم موشکی اس ۳۰۰ را تکذیب کرد.

«ویاچیسلاف دزیرکالین» معاون موسسه فدرال روسیه در زمینه همکاری نظامی و فناوری گفت که ونزوئلا نخستین کشوری است که این سیستم موشکی را تحویل گرفته و پس از آن مصر این سیستم را تحویل می‌گیرد.

دزیرکالین بدون اشاره به جزئیات افزود که کار‌شناسان ارتش‌های این دو کشور با ارزیابی ویژگی‌های سیستم موشکی اس ۳۰۰ آن را بسیار کارآمد دانستند.

هنوز هیچ منبع رسمی مصری تحویل این سیستم موشکی را تایید نکرده است.

بنا بر این گزارش، در ماه سپتامبر گذشته رسانه‌های روسی از توافق مقدماتی مصر و روسیه بر سر دستیابی قاهره به سلاح‌های روسی به ارزش ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا کردند اما منابع مصری درباره این خبر اظهارنظری نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز