خبرگزاری کار ایران

پیشروی ارتش لیبی در بنغازی

کد خبر : ۲۱۹۵۷۷

نیروهای ارتش با حمایت نیروهای حفتر افسر بازنشسته ارتش لیبی در دو محور جنوبی و شرقی در بنغازی پیشروی کردند.

نیروهای ارتش لیبی با حمایت نیروهای هوادار «خلیفه حفتر» افسر بازنشسته ارتش در شهر «بنغازی» در شرق لیبی پیشروی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نیروهای ویژه ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای ارتش با حمایت نیروهای حفتر در دو محور جنوبی و شرقی در بنغازی پیشروی کردند.

«محمد حجازی» سخنگوی عملیات «الکرامه» که ۱۶ ماه می‌ توسط سرلشکر حفتر علیه شبه نظامیان در بنغازی آغاز شد نیز گفت که نیروهای هوادار حفتر و نیروهای ارتش لیبی با شکست شبه‌نظامیان در بنغازی کنترل بیش از ۹۰ درصد از این شهر را به دست گرفتند.

سرهنگ «احمد المسماری» سخنگوی ستاد مشترک ارتش لیبی نیز گفت که محورهای شرقی و جنوبی بنغازی به طور کامل به کنترل ارتش درآمده و امنیت در آن برقرار شده است.

المسماری افزود که محور غربی و جنوب غربی که شامل مناطق «القوارشه»، «قار یونس» و «قنفوده» می‌شود هنوز در کنترل شبه نظامیان است و آن‌ها در این منطقه برای دفاع از مقر «۱۷فوریه» که در قاریونس واقع شده است، مقاومت می‌کنند.

وی افزود که این محور‌ها شاهد جنگ و گریز شبه‌نظامیان با نیروهای ارتش است.

در همین حال، جنگنده‌های نیروهای حفتر روزهای جمعه و شنبه مواضع شبه نظامیان را در مناطق «الصابری»، «اللیثی» و القوارشه در غرب بنغازی بمباران کردند.

منابع پزشکی نیز گفتند که طی درگیری نیروهای ارتش با شبه نظامیان طی بیست و چهار ساعت گذشته ۳۶ نفر کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز