خبرگزاری کار ایران

انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۳۰

«ویکتور پونتا» نخست‌وزیر چپ‌گرای رومانی که هوادار حزب سوسیال - دموکرات این کشور است در برابر «کلائوس لوهانیس» کاندیدای لیبرال قرار می‌گیرد تا مشخص شود کدام حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز می‌شوند.

انتخابات ریاست‌جمهوری امروز - یکشنبه - در رومانی در حالی آغاز شد که گمان می‌رود نخست‌وزیر این کشور به عنوان کاندیدای سوسیال دموکرات پیروز شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «ویکتور پونتا» نخست‌وزیر چپ‌گرای رومانی که هوادار حزب سوسیال - دموکرات این کشور است در برابر «کلائوس لوهانیس» کاندیدای لیبرال قرار می‌گیرد تا مشخص شود کدام حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز می‌شوند.

بیش از ۱۸ میلیون رومانیایی حق شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و دادن رای را دارند تا جانشین «ترایان باسسکیو» که دومین دوره ریاست‌جمهوری خود را به‌زودی به پایان می‌رساند، انتخاب کنند.

بر اساس نظرسنجی‌ها تنها پونتا و لوهانیس در میان ۱۴ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شانس پیروز شدن را دارند و مطابق با قانون اساسی رومانی در صورتی که هر‌یک از این دو کاندیدا نتوانند بیش از ۵۰ درصد آرا را به‌خود اختصاص دهند، انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود.

«کرین آنتونسکو» نامزد حزب راست میانه رومانی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اخیرا در پی کسب پیروزی قاطع مخالفان دولت در انتخابات پارلمان اروپا از شرکت در این رقابت کناره‌گیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز