خبرگزاری کار ایران

رئیس دولت هنگ‌کنگ اعطای امتیاز به معترضان را محتمل دانست

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۴۷

مهم نیست آرمان‌های دانشجویان چقدر متعالی باشد، بلکه آن‌چه که مهم است این است که از راه منطقی و قانونی مورد بحثقرار گیرد.

رئیس اجرایی دولت هنگ‌کنگ امروز - سه‌شنبه - گفت که هیات منتخب مذاکره‌کننده دانشجویان با مقام‌های دولتی درباره انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی می‌توانست ماهیت دموکرات‌تری داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ‌ «لیونگ چان اینگ» رئیس دولت منطقه‌ای هنگ کنگ چند ساعت قبل از آغاز مذاکره رسمی نمایندگان دانشجویان معترض با مقام‌های دولتی گفت: «اینجا فضای گفت‌و‌گو حاکم است و این موقعیت و فضا وجود دارد تا هیات نمایندگان کمی دموکراتیک‌تر باشد.»

لیونگ اضافه کرد که مهم نیست آرمان‌های دانشجویان چقدر متعالی باشد، بلکه آن‌چه که مهم است این است که از راه منطقی و قانونی مورد بحثقرار گیرد.

مقام‌های دولت چین در ماه آگوست گذشته به ساکنان هنگ‌کنگ گفتند که می‌توانند رئیس دولت هنگ کنگ را در انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی انتخاب کنند اما تنها دو سوم نامزدهای انتخاباتی می‌توانند رای اعتماد بگیرند که در این میان شرط هواداری از سیاست‌های دولت پکن نیز از جمله مهمترین شرایط است.

معترضان هنگ کنگ انتخابات سال ۲۰۱۷ را انتخاباتی تقلبی خوانده و تاکید کرده‌اند که تا زمانی که دولت پکن محدودیت نامزدهای انتخاباتی را برندارد، در خیابان‌های هنگ‌کنگ به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز