خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل خواستار گفت‌‌وگوی طرفین درگیر در اوکراین شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۲۷

شهر دونتسک، پنجشنبه شب بار دیگر شاهد شلیک توپخانه‌ای بود و صدای انفجار ناشی از گلوله‌باران حتی در مرکز شهر شنیده می‌شد.

سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در پی از سرگیری درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین، از طرف‌های درگیر خواست برای حل مسالمت‌آمیز این بحران، با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از «ایتارتاس»، «استفان دوجاریچ» سخنگوی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در سخنانی درباره درگیری‌ها در فرودگاه دونتسک اعلام کرد سازمان ملل از طرف‌های درگیر می‌خواهد به مذاکره و حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات پایبند باشند.

دوجاریچ عنوان کرد خودش گزارش‌ها را درباره اتفاقاتی که در این فرودگاه رخ داده، مشاهده نکرده است، اما مقامات سازمان ملل شاهد از سرگیری درگیری‌ها در بخش‌های مختلف اوکراین از جمله گلوله‌باران یک مدرسه دولتی در دونتسک بوده اند.

به گفته این سخنگو، بان کی مون از همه طرف‌های درگیر در اوکراین می‌خواهد یک بار دیگر در روند سیاسی شرکت و از توافقنامه‌هایی که توسط گروه تماس اوکراین در مینسک حاصل شده است، تبعیت کنند.

برقراری آتش‌بس بین نیروهای وفادار به دولت اوکراین و جدایی / طلبان طرفدار روسیه در مناطق دونتسک و لوگانسک از مفاد توافقنامه مینسک است.

براساس این گزارش، شهر دونتسک، پنجشنبه شب بار دیگر شاهد شلیک توپخانه‌ای بود و صدای انفجار ناشی از گلوله‌باران حتی در مرکز شهر شنیده می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز