خبرگزاری کار ایران

بان کی‌مون بر لزوم عاری‌سازی جهان از تسلیحات شیمیایی تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۱۹

دبیر کل سازمان ملل اقدام گروه مشترک «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» و سازمان ملل را برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه موفقیت‌آمیز دانست.

دبیر کل سازمان ملل، روز چهارشنبه با تأکید بر «لزوم عاری‌سازی جهان از تسلیحات شیمیایی»، از همه کشورهای خواست به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی ملحق شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از «ریانووستی»، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اقدام گروه مشترک «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» و سازمان ملل را برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه موفقیت‌آمیز دانست.

روز سه‌شنبه اقدام گروه مشترک سازمان ملل و «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه به پایان رسید.

بان کی‌مون در این بیانیه تأکید کرده است: «این گروه مشترک، کار خود را در ۱۲ ماه گذشته در شرایط بسیار چالش انگیز و دشوار با موفقیت انجام داده است.»

دبیر کل سازمان ملل از «سیگرید کاگ،» هماهنگ کننده ویژه این گروه مشترک و کارکنان سازمان ملل و «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» به خاطر از بین بردن کامل زرادخانه شیمیایی سوریه قدردانی کرد.

براساس این گزارش، عملیات انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه به موجب قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل مبتنی بر لزوم نابودی این تسلیحات که نتیجه همکاری سوریه، ‌ روسیه و آمریکا بود، صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز