خبرگزاری کار ایران

روحانی و اولاند امروز در نیویورک دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۴۷

مقام‌های فرانسه اعلام کردند که محور اصلی گفت‌وگوهای روحانی و اولاند، بحران کنونی عراق و نحوه مقابله با نیروهای داعش است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، امروز – سه‌شنبه - در حاشیه این نشست با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های فرانسه اعلام کردند که محور اصلی گفت‌وگوهای روحانی و اولاند، بحران کنونی عراق و نحوه مقابله با نیروهای داعش است.

فرانسه همچنین یکی از کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ است و در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت دارد و احتمال می‌رود این موضوع نیز در دیدار اولاند و روحانی مطرح شود.

سال گذشته نیز اولاند و روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان با یکدیگر دیدار کردند.

پیش از این گزارش شده بود که روحانی چهارشنبه با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس نیز دیدار خواهد کرد که نخستین دیدار روسای دولت‌های انگلیس و ایران از زمان انقلاب اسلامی در ایران خواهد بود.

تلاش بین‌المللی برای مقابله با گروه داعش در عراق و سوریه از موضوع‌های اصلی در این دیدار است. انگلیس، در کنار آمریکا، نقش اصلی را در کسب همکاری و حمایت جهانی از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش بر عهده گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز