خبرگزاری کار ایران

لاوروف: اوکراین نمی‌تواند به وضعیت هسته‌ای بازگردد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۳۰

وزیر دفاع اوکراین، پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که غرب به اوکراین کمک نکند در مقابل روسیه از خود دفاع کند، اوکراین مجبور خواهد شد به وضعیت قدرت هسته‌ای بازگردد.

وزیر خارجه روسیه، روز چهارشنبه در سخنانی تأکید کرد هیچ‌کس، حتی غرب به اوکراین اجازه نخواهد داد به وضعیت قدرت هسته‌ای باز گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی با انتقاد از اظهارات وزیر دفاع اوکراین مبنی بر احتمال بازگشت این کشور به وضعیت قدرت هسته‌ای، گفت: «هیچ‌کس به اوکراین اجازه نخواهد داد به چین اقدامی دست بزند.»

لاوروف افزود «کشورهای غربی که بر مقامات اوکراین نفوذ دارند؛ اولین کسانی خواهند بود که در این زمینه با اوکراین مخالفت خواهند کرد.»

براساس این گزارش، وزیر دفاع اوکراین، پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که غرب به اوکراین کمک نکند در مقابل روسیه از خود دفاع کند، اوکراین مجبور خواهد شد به وضعیت قدرت هسته‌ای بازگردد.

پس از فروپاشی شوروی سابق بخش اعظمی از زراد خانه هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی در خاک اوکراین باقی ماند. در سال ۱۹۹۳ دولت اوکراین با امضای تفاهمنامه موسوم به «بوداپست» از سلاح‌های هسته‌ای صرف‌نظر کرد در مقابل روسیه، آمریکا و انگلیس به اوکراین وعده دادند امنیت این کشور را تضمین خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز