خبرگزاری کار ایران

طی تماسی تلفنی؛

اوباما تشکیل دولت جدید عراق را به العبادی تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۰۷

اوباما در تماس تلفنی با العبادی تشکیل کابینه جدید را تبریک گفته و خواستار همکاری نزدیک دو کشور شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی تشکیل دولت جدید عراق را به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور تبریک گفت.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اوباما در تماس تلفنی با العبادی تشکیل کابینه جدید را تبریک گفته و خواستار همکاری نزدیک دو کشور شد.
وی از تلاش رهبران عراقی برای تشکیل دولتی فراگیر تقدیر کرده و بر لزوم همکاری بیشتر واشنگتن و بغداد برای مقابله با عناصر داعش تایکد کرد.

بر اساس این گزارش، برنامه کاری دولت عراق به ریاست حیدر العبادی رای موافق ۷۷ نماینده پارلمان را به دست آورده است.

در کابینه جدید، «ابراهیم جعفری» به عنوان وزیر خارجه، «عادل عبدالمهدی» به عنوان وزیر نفت، «سلمان جمیلی» وزیر برنامه‌ریزی، «حسین الشهرستانی وزیر آموزش عالی»، «حیدر الزاملی» وزیر دادگستری، «محمد البیاتی» وزیر حقوق بشر، هستند و «باقر جبر الزبیدی» به عنوان وزیر ترابری، «محمد شیاع السودانی» به عنوان وزیر کار، «عدیله حمود» وزیر بهداشت، «قتیبه الجبوری» وزیر محیط زیست، «محمد اقبال» وزیر ورزش و «فریاد راوندوزی» به عنوان وزیر فرهنگ، «فلاح حسن» السودانی به عنوان وزیر کشاوزی، «نصیر العیساوی» وزیر صنایع، «قاسم الفهداوی» وزیر برق، «طارق الخیکانی» به عنوان وزیر مسکن عراق فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز