خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

مسکو تحریم‌های اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

کد خبر : ۲۰۱۹۸۹

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که چنانچه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور عملی شود٬ مسکو دست به اقدام‌های تلافی‌جویانه خواهد زد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور تحریم‌های اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که چنانچه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور عملی شود٬ مسکو دست به اقدام‌های تلافی‌جویانه خواهد زد.

بر اساس این گزارش٬ اتحادیه اروپا هم‌زمان با امضای توافق‌نامه آتش‌بس میان اوکراین و جدایی‌طلبان هوادار روسیه، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد.

این تحریم‌ها شامل ۲۴ نام جدید و همچنین شاخه‌هایی از شرکت‌های نفتی و گازی می‌شود. همچنین به موجب این تحریم‌ها، مبادلات مالی شرکت‌های وابسته به دولت روسیه با اتحادیه اروپا دچار مشکل خواهد شد.

یک منبع آگاه به رویترز گفته است که اگر روسیه در پی امضای توافق‌نامه آتش‌بس، نیروهای خود را از اوکراین خارج کند٬ این تحریم‌ها اجرایی نخواهد شد.

آتش‌بس میان اوکراین و جدایی‌طلبان روز گذشته - جمعه - در شهر «مینسک» پایتخت بلاروس امضا و از ساعت شش عصر به وقت محلی آغاز شد.

به گزارش رویترز، هنوز موردی مبنی بر نقض این آتش‌بس توسط طرفین گزارش نشده است.

قرار است مبادله اسرا، خروج نیروهای نظامی و ارسال کمک‌های بشردوستانه متعاقبا آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز