خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

آمریکا ائتلاف گسترده‌ای برای مقابله با داعش تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۹۷

اوباما گفته است که استفاده از کشورهای منطقه در مبارزه با گروه داعش «به شدت حائز اهمیت» است، با این همه وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده که واشنگتن تصمیم ندارد در این زمینه با ایران وارد همکاری نظامی شود.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه در نشست ناتو اعلام کرد که آمریکا تصمیم دارد از ائتلافی گسترده از جمله متحدان این کشور در خاورمیانه، برای مبارزه علیه گروه داعش در سوریه و عراق بهره بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما گفته است که استفاده از کشورهای منطقه در مبارزه با گروه داعش «به شدت حائز اهمیت» است، با این همه وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده که واشنگتن تصمیم ندارد در این زمینه با ایران وارد همکاری نظامی شود.

بر اساس این گزارش٬ سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز هرگونه همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش را رد کرده است.

پیش از این شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شده بود که ایران با همکاری با آمریکا برای مقابله با شبه‌نظامیان داعش موافقت کرده است.

اوباما همچنین در این نشست از تشکیل یک «ائتلاف مرکزی» برای اقدام نظامی علیه داعش خبر داده است و «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا کشورهای انگلیس، استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و ترکیه را اعضای اصلی این ائتلاف مرکزی معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز