خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه:

مسکو در دکترین نظامی خود تجدیدنظر می‌کند

کد خبر : ۲۰۱۱۲۷

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفته است که رویکرد کشورهای عضو پیمان ناتو به تحولات اوکراین باعثشده است دولت روسیه در صدد بازنگری در «دکترین نظامی» خود برآید.

یک مقام روس با انتقاد از برخورد غرب با روسیه در جریان بحران اوکراین، از تغییر در دکترین نظامی کشورش خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «میخائیل پوپوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفته است که رویکرد کشورهای عضو پیمان ناتو به تحولات اوکراین باعثشده است دولت روسیه در صدد بازنگری در «دکترین نظامی» خود برآید.

پوپوف گفته است که «واقعیات زندگی نشان می‌دهد که به ثبات دوستی برخی شرکای غربی‌مان نمی‌توان اطمینان کرد و به این دلیل هم، متاسفانه، شرایط سیاسی بسیار سنگینی ایجاد شده است.»

وی افزوده است که زیرساخت‌های نظامی کشورهای عضو ناتو از جمله از طریق پذیرش اعضای جدید، به مرزهای روسیه نزدیک می‌شود.

وی این سازمان را متهم کرد که تنش موجود بین روسیه و غرب را تشدید می‌کند.

این مقام روس در مصاحبه با ریانووستی افزوده است که یک گروه کاری ویژه در شورای امنیت ملی روسیه تشکیل شده تا نحوه تجدید نظر در دکترین نظامی را بررسی کند.

به گفته وی، این دکترین برای آخرین بار در سال ۲۰۱۰ مورد بازبینی قرار گرفت.

معمولا دکترین نظامی به نوع تجهیزات و تسلیحات مورد استفاده شاخه‌های مختلف نیروهای مسلح و نحوه به کارگیری و نقش این نیرو‌ها در جنگ اشاره دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز