خبرگزاری کار ایران

مسئولان آمریکایی:

مصر و امارات پایتخت لیبی را بمباران کردند

کد خبر : ۱۹۸۷۸۴

مسئولان آمریکایی گفتند که هواپیماهای اماراتی و مصری هفته گذشته چندین بار مواضع شبه‌نظامیان مسلح در پایتخت لیبی را بمباران کردند.

برخی مسئولان آمریکایی فاش کردند که جنگنده‌های مصری و اماراتی مواضع شبه‌نظامیان مسلح در طرابلس را بمباران کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مسئولان آمریکایی گفتند که هواپیماهای اماراتی و مصری هفته گذشته چندین بار مواضع شبه‌نظامیان مسلح در پایتخت لیبی را بمباران کردند.

این مسئولان افزودند که مصر و امارات از جنگنده‌های مستقر در مصر برای بمباران مواضع شبه‌نظامیان در طرابلس استفاده کردند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت که هم‌پیمانان آمریکا بدون رایزنی با واشنگتن این حملات هوایی را انجام دادند.

این روزنامه در ادامه نوشت که مسئولان مصری به دیپلمات‌های آمریکایی اطلاع دادند که قاهره در حمله به طرابلس شرکت نداشته است.

نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان آمریکایی همچنین نوشت که مصر پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار جنگنده‌های نظامی برای حمله به طرابلس قرار داده است و خلبانان و جنگنده‌ها و نیز هواپیماهای سوخت‌رسانی اماراتی بودند.

در همین حال، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود حاضر به اظهارنظر درباره سخنان مسئولان آمریکایی نشد.

هفته گذشته شبه‌نظامیان شهر «مصراته» که پس از یک ماه درگیری با شبه نظامیان شهر «الزنتان» فرودگاه بین المللی طرابلس را تحت کنترل گرفتند، اعلام کردند که جنگنده‌های مصر و امارات چندین بار به مواضع این شبه‌نظامیان در طرابلس حمله کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز