خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

به حمایت از سوریه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۵۱۶

روسیه آماده ادامه حمایت از سوریه و عراق در جنگ علیه تروریست‌های مسلح است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بر ادامه حمایت مسکو از سوریه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، لاوروف گفت که روسیه آماده ادامه حمایت از سوریه و عراق در جنگ علیه تروریست‌های مسلح است.

وی تصریح کرد که غرب دیگر به دنبال برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیست و اکنون هدف اصلی‌اش در منطقه مبارزه با تروریسم است.

لاوروف با انتقاد از سیاست غرب در قبال گروه‌های تروریستی افزود که سیاست غرب درباره برخی گروه‌های تروریستی در لیبی و نادیده گرفتن اقدام‌های آنها منجر به گسترش تروریسم در مناطق زیادی از لیبی شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار تشکیل جبهه جهانی مشترک برای مبارزه با تروریسم بین المللی شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه همچنین بار دیگر تاکید کرد که کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه این کشور برای اوکراین تنها ماهیت انسانی دارد و روسیه به هیچ عنوان به دنبال تامین منافع نظامی خود از طریق ارسال این کمک‌ها نیست.

لاوروف با رد موضع برخی کشورهای غربی مبنی بر این‌که روسیه از ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه به عنوان پوششی برای اجرای اهداف نظامی خود در اوکراین استفاده می‌کند، تاکید کرد که کامیون‌های کاروان بشردوستانه فقط شامل کمک‌های انسانی است.

لاوروف که در نشستی خبری در مسکو صحبت می‌کرد، افزود که بحران انسانی در جنوب شرق اوکراین با وجود این کمک‌ها ادامه دارد.

وی تاکید کرد که عملیات ارتش اوکراین علیه مواضع جدایی‌طلبان هوادار روسیه، باعثتخریب زیرساخت‌ها در جنوب شرق این کشور شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز