خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

داعش بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۵۷

مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری از احتمال گسترده‌تر شدن دامنه حملات آمریکا علیه شبه نظامیان داعش خبر داد و گفت که آمریکا برای انجام چنین عملیاتی خود را «به مرز‌ها محدود نخواهد کرد».

در ادامه واکنش‌ها به انتشار ویدئویی که در آن یک شبه نظامی عضو داعش، سر «جیمز فولی» گزارشگر آزاد آمریکایی را می‌برد، کاخ سفید این عمل را یک «اقدام تروریستی» علیه ایالات متحده ارزیابی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «بن رودز» مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری از احتمال گسترده‌تر شدن دامنه حملات آمریکا علیه شبه نظامیان داعش خبر داد و گفت که آمریکا برای انجام چنین عملیاتی خود را «به مرز‌ها محدود نخواهد کرد».

سخنان رودز در گفته‌های روز جمعه «مارتین دمپسی» عالی رتبه‌‌ترین ژنرال ارتش آمریکا هم تکرار شد. دمپسی تاکید کرده است که نمی‌توان به گروه داعش بدون ضربه زدن به پایگاه اصلی آن‌ها در سوریه، لطمه جدی وارد کرد.

ژنرال دمپسی همچنین ایدئولوژی داعش را «آخر زمانی» خوانده و گفته: «آیا ما می‌توانیم عناصر داعش را بدون مورد توجه قرار دادن تشکیلاتشان در سوریه شکست دهیم، پاسخ منفی است. ما باید آن‌ها را در هر دو کشور هدف قرار دهیم؛ منطقه‌ای که در حال حاضر، اصولا مرزی هم به معنای واقع در آن وجود ندارد.»

در همین حال، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا هم از برنامه طولانی مدت پنتاگون برای مبارزه با گروه داعش خبر داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز