خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

مذاکرات درباره اوکراین سخت اما همراه با پیشرفت بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۰۸

هدف از این مذاکرات برقراری صلح در اوکراین و کاستن از شمار قربانیان احتمالی در آینده است.

وزیر خارجه آلمان، در ارتباط با مذاکرات چهارجانبه درباره درگیری‌های شرق اوکراین گفت که این مذاکرات مشکل است اما پیشرفت داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «فرانک والر اشتاینمایر» گفت که نتایج این مذاکرات به اطلاع رهبران کشور‌ها می‌رسد و احتمالا در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه مذاکرات از سر گرفته می‌شود.

اشتاینمایر به خبرنگاران گفت که هدف از این مذاکرات برقراری صلح در اوکراین و کاستن از شمار قربانیان احتمالی در آینده است.

وی مذاکرات را «سخت» توصیف کرد و گفت که در مواردی توافق حاصل شده است.

از حدود چهار ماه پیش که در شرق اوکراین هواداران پیوستن به روسیه شروع به مبارزه علیه دولت مرکزی کردند، نیروهای ارتش به سمت شهرهای لوهانسک و دونتسک حرکت شدند که حاصل آن کشته شدن بیش از دو هزار نفر از مردم نظامی و غیرنظامی است.

همچنین روزگذشته – یکشنبه – گزارش شد که کاروانی از کامیون‌های روسیه که شامل دو هزار تن کمک برای مردم شرق اوکراین است، به منطقه مرزی که تحت کنترل جدایی‌طلبان است، رسیده است.

اما به نظر می‌رسد فعلا قرار نیست که این کامیون‌ها از مرز رد شوند. برای اینکه صلیب سرخ که ناظر بر ارسال این کمک‌ها است از امنیت منطقه مطمئن شود تا اجازه تردد کامیون‌ها را صادر کند.

از طرف دیگر، دولت اوکراین که نگران است روسیه از این طریق بخواهد به شبه‌نظامیان کمک تسلیحاتی بکند، گفته همه کمک‌ها باید از طریق مرزهایی وارد اوکراین شوند که زیر نظر دولت مرکزی است.

روسیه چنین ادعاهایی را رد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز