خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت حامیان تروریست‌ها در عراق و سوریه را تحریم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۵۸

۱۵ عضو شورای امنیت شب گذشته با صدور قطعنامه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه و عراق شش رهبر آن‌ها را در فهرست سیاه خود قرار دادند و حامیان گروه‌های تروریستی در این دو کشور را نیز تهدید به تحریم کردند.

شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای تهدید کرد که هر کسی از تروریست‌ها در عراق و سوریه حمایت مالی، انسانی یا نظامی بکند را تحریم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ۱۵ عضو شورای امنیت شب گذشته با صدور قطعنامه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه و عراق شش رهبر آن‌ها را در فهرست سیاه خود قرار دادند و حامیان گروه‌های تروریستی در این دو کشور را نیز تهدید به تحریم کردند.

بر اساس این قطعنامه این شش نفر از ورود به کشورهای مختلف منع شده و همه دارایی‌هایشان نیز بولکه می‌شود.

در قطعنامه شورای امنیت این افراد در فهرست سیاه قرار گرفتند: «ابو محمد العدنانی» سخنگوی عراقی تبار داعش و از نزدیکان «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی، «سعید عریف» از افسران سابق ارتش الجزایر که در سال ۲۰۱۳ از اقامت اجباری در فرانسه فرار کرد و به «جبهه النصره» در سوریه ملحق شد، «عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشارخ» عربستانی که رهبر جبهه النصره در استان «لاذقیه» سوریه است، «حامد حمد حامد العلی» و «حجاج بن فهد العجمی» از حامیان کویتی جبهه النصره، «عبدالرحمن محمد ظافر الدبیسی الجهنی» عربستانی که مسئول اداره شبکه‌های افراد مسلح خارجی در جبهه النصره است.

در قطعنامه شورای امنیت اقدامات تروریستی داعش، اندیشه‌های تند و خشونت بار این گروه و نقض گسترده حقوق بشر و قوانین بین المللی به شدت محکوم شده است.

بر اساس این قطعنامه جذب افراد مسلح خارجی محکوم شده و اعضای شورای امنیت برای درج هر فردی که از افراد مسلح خارجی حمایت مالی کرده یا برای سفر آنها به عراق و سوریه کمک می‌کند در فهرست سیاه اعلام آمادگی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز