خبرگزاری کار ایران

درگیری میان هواداران مرسی و پلیس ۲۲کشته و زخمی برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۶۹

در درگیری میان هواداران مرسی و نیروهای پلیس ضد شورش مصر در شهرهای مختلف این کشور در سالروز کشتار تحصن کنندگان هوادار مرسی در میدان‌های «رابعه عدویه» و «النهضه» در قاهره، ۴ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در درگیری میان هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده و پلیس ضد شورش مصر ۲۲ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، وزارت بهداشت مصر شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری میان هواداران مرسی و نیروهای پلیس ضد شورش مصر در شهرهای مختلف این کشور در سالروز کشتار تحصن کنندگان هوادار مرسی در میدان‌های «رابعه عدویه» و «النهضه» در قاهره، ۴ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که در درگیری میان هواداران مرسی و پلیس ضد شورش در قاهره ۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه وزارت بهداشت مصر همچنین آمده است که در درگیری میان هواداران مرسی و پلیس ضد شورش دو نفر در شهر «دمیاط»، دو نفر در شهر «الفیوم» و یک نفر در شهر «اسماعیلیه» زخمی شدند.

شهرهای مختلف مصر روز گذشته شاهد تظاهرات هواداران مرسی به مناسبت سالروز کشتار تحصن کنندگان در میدان‌های رابعه عدویه و النهضه بود.

در همین حال، همزمان با سالروز پایان خونین تحصن هواداران مرسی در میدان‌های رابعه عدویه و النهضه در قاهره وزارت کشور مصر بیش از ۱۲۰ هزار نیروی خود را در سراسر مصر به حالت آماده باش کامل در آورد.

بنا بر این گزارش، در حمله نیروهای امنیتی و ارتش مصر برای پایان دادن به تحصن هواداران مرسی در میدان‌های رابعه عدویه و النهضه در قاهره در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳بیش از ۵۰۰ نفر از هواداران مرسی به ضرب گلوله کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز